جزئیات مرگبارترین حمله مسلحانه اخیر در آمریکا+تصاویر

جزئیات مرگبارترین حمله مسلحانه اخیر در آمریکا+تصاویر
دوشنبه 15 آبان 1396 - 10:11

مرگبارترین حمله مسلحانه اخیر در آمریکا و تیراندازی در کلیسایی در جنوب ایالت تگزاس دستکم ۲۶ کشته و بیش از ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

العالم ـ آمریکا

قربانیان این حادثه که پس از حمله پنج هفته پیش لاس وگاس مرگبارترین تیراندازی اخیر آمریکا محسوب می شود، بین ۵ تا ۷۲ سال سن داشته اند.

مطابق اعلام رسانه‌های آمریکا عامل این حمله دیوین پاتریک کلی مرد جوان سفید پوست، عضو سابق نیروی هوایی آمریکا بوده است. گفته می شود که وی یک بار بخاطر مشاجره و توهین به همسرش در دادگاه محکوم و از نیروی هوایی نیز اخراج شده بود. هنوز انگیزه اصلی این اقدام او روشن نشده است.

تیراندازی پیش از ظهر یکشنبه بوقت محلی و زمانی روی داد که جمعی از ساکنان محلی در داخل کلیسا مشغول دعا بودند. کشیش کلیسای «فرست باپتیست» و همسرش که دخترشان در بین کشته شدگان این حادثه است، در زمان حادثه در محل حضور نداشتند.

بر اساس نخستین گزارش‌ها از شبکه تلویزیون محلی «کی ست ۱۲»، جسد مظنون این حمله در خودرو پیدا شده است. پلیس ایالتی از کشف چندین قبضه سلاح دیگر در داخل خودروی او خبر داده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که به آسیا سفر کرده، در واکنشی توییتری به این حادثه،  گفته از ژاپن وضعیت را پیگیری می کند.

«فریمان مارتن» از مقام‌های امنیتی در تگزاس اعلام کرد که عامل این حمله مسلحانه به داخل کلیسای تعمیدی در سادرلند اسپرینگ، مجهز به یک تفنگ و یک جلیقه ضدگلوله بود.

گفته می‌شود در زمان تیراندازی حدود 50 نفر در حال نیایش در کلیسا بوده‌اند.

مارتن تصریح کرد وی توانست بعد از تیراندازی، از صحنه فرار کند اما پس از چند دقیقه کشته شده است؛ ولی مشخص نیست که این مهاجم مسلح به دست پلیس کشته شده، یا خودکشی کرده است.

«آلبرت جیمز آر» یکی از مسئولان محلی گفت که در این حادثه تیراندازی «27 تن جان‌شان را از دست داده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند»، ولی هنوز این خبر به طور رسمی تایید نشده است.

کلانتر «جو تاکیت» رئیس پلیس ناحیه نیز به شبکه «ان‌بی‌سی» گفته است که «حدود 25 تن کشته» و دست‌کم 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.

حملات مسلحانه در حالی هر از گاهی در آمریکا خبر ساز می شود که با وجود کشته شدن مردم در حملات مختلف، حمل سلاح در این کشور تحت فشار مافیای اسلحه، همچنان آزاد است.

هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزاد ماندن حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حامی سرسخت حفظ حق نگهدرای سلاح برای آمریکایی‌هاست.

فقط در سال 2009، حدود 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال 2014 مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکاست که در آن سال 33 هزار و 549 نفر را به کام مرگ کشاند.

پس از تیراندازی مرگبار شب گذشته در کلیسای «سادرلند اسپرینگز» تگزاس، سناتورهای ارشد کنگره آمریکا خواستار تصویب محدودیت‌های حمل سلاح در آمریکا شده اند.

پربیننده ترین خبرها