سعد الحریری: بازگشتم به لبنان بستگی به شرایط امنیتی و سیاسی دارد

سعد الحریری: بازگشتم به لبنان بستگی به شرایط امنیتی و سیاسی دارد
دوشنبه 15 آبان 1396 - 10:35

سعد الحریری در تماس‌هایی که نزدیکان و محافظان ویژه‌اش پس از استعفا با او داشته‌اند، بازگشت به لبنان را در گروی شرایط سیاسی و امنیتی کشور دانسته است.

العالم - لبنان

روزنامه الاخبار -- سعد الحریری که در عربستان به سر می برد، در تماس هایی که  نزدیکان و محافظان ویژه اش پس از استعفا با او داشته‌اند، بازگشت به لبنان را در گروی شرایط سیاسی و امنیتی کشور دانسته است.

به عبارت دیگر در پی استعفای سعد الحریری نزدیکان و محافظان ویژه اش با او تماس گرفتند، اما مکالمات الحریری با آنان کوتاه و سرد بود.

یکی از معاونان وی  در این باره گفت، الحریری به تماس او پاسخ نداد بلکه فقط یک پیام در واتس آپ برایش ارسال کرد و گفت: حالم خوب است و به زودی یکدیگر را می بینیم، مهم امنیت و ثبات است.

همچنین برخی از نزدیکان الحریری به او پیشنهاد کردند در عربستان با او ملاقات داشته باشند که در پاسخ گفت: اگر نیاز شد از شما  می خواهم به اینجا بیایید.

به هر حال با وجود شوکی که به لبنان وارد آمده و مسئولان این کشور برای پی بردن به دلیل استعفای سعد الحریری و گام های بعدی ، با یکدیگر در تماس هستند، اعضای ارشد جریان المستقبل اعلام کردند الحریری به زودی به بیروت بازمی گردد و حتی «عقاب صقر» از نمایندگان پارلمان لبنان به خبرنگاران اعلام کرد که سعد الحریری ظرف 48 ساعت به لبنان باز می گردد.

این در حالی است که هیچ بیانیه ای در این خصوص از سوی هیچ طرف لبنانی صادر نشده است با این حال یک منبع نزدیک به الحریری گفت که وی ترک عربستان را به شرایط امنیتی و سیاسی مرتبط ساخته و اعلام کرده شاید برای شرکت در نشست سران اروپایی-عربی عازم یونان شده و از آنجا به عربستان بازگردد.

الحریری پس از استعفا یک عکس از خود با «ولید الیعقوبی» سفیر عربستان در بیروت در صفحه توییتر منتشر کرده است و در هیچ یک از تماس هایش به موضوع بازگشت از عربستان اشاره نکرده است.

پربیننده ترین خبرها