توتال: با وجود فشارهای آمریکا از قرارداد با ایران صرفنظر نمی‌کنیم

توتال: با وجود فشارهای آمریکا از قرارداد با ایران صرفنظر نمی‌کنیم
دوشنبه 15 آبان 1396 - 11:12

مدیر عامل توتال اعلام کرده است که در صورت تصویب تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران به سادگی حاضر به برهم زدن و رها کردن قرارداد با تهران نخواهد بود.

العالم ـ اروپا

پاتریک پویان مدیر عامل توتال از تصمیم شرکتش برای یافتن راه حل حقوقی در صورت تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران سخن گفته است. او روز یکشنبه در لندن گفت: «نخست باید ببینیم تصمیم کنگره آمریکا چیست…به سادگی حاضر به رها کردن قرارداد با ایران نخواهیم بود.»

شرکت نفتی توتال قرارد توسعه فاز ۱۱ میدان گاز پارس جنوبی را تیرماه امسال با شرکت ایرانی پتروپارس و شرکت چینی سی ان پی سی امضاء کرد.

به گزارش یورو نیوز، شرکت توتال برای بالا بردن قدرت چانه زنی با طرف آمریکایی در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران اقدام به بازگشایی دفتری در واشنگتن کرده است. مدیر عامل شرکت توتال در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که این شرکت باید این دفتر را خیلی پیش‌تر بازگشایی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: توتال: در صورت تحریم یکجانبه آمریکا هم از ایران نمی رویم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته از تایید پایبندی ایران به مفاد برجام خودداری کرد. اکنون کنگره آمریکا تا نیمه دسامبر زمان دارد تا درباره بازگرداندن تحریم‌های پیشین علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

دفتر شرکت توتال در واشنگتن با ۵ کارمند تلاش می‌کند تا با هماهنگی و گفتگو با وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا اطمینان حاصل کند که قراردادهای این شرکت در صورت وضع هرگونه تحریم تازه به قوت خود باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها