ولایتی: مسئولان عربستان خود را درگیر حوادث خودساخته نکنند

ولایتی: مسئولان عربستان خود را درگیر حوادث خودساخته نکنند
دوشنبه 15 آبان 1396 - 20:45

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - سوریه

علی اکبر ولایتی دوشنبه شب پس از دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عربستان هر روز در گوشه ای از جهان عرب یا جهان اسلام توطئه و فتنه ای ایجاد می کند و این اقدامات باعث می شود که عربستان به تدریج در جهان اسلام و جهان عرب منزوی شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات به مصلحت عربستان نیست، اظهارداشت: ما آن ها را نصیحت می کنیم که به فکر کشور خودشان باشند و به منافع خود بیاندیشند و در کشورهای دیگر دخالت نکنند.

ولایتی گفت: ملاقات بسیار خوب و مثبتی با عماد خمیس داشتیم و این روابط باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: به زودی آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق سفر می کند و دو طرف پیرامون روابط همه جانبه دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی گفت و گو می کنند و به نتایج مثبت و عملیاتی می رسند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: روابط سوریه و جمهوری اسلامی ایران تاریخی و ریشه دار است و ما نسبت به آینده این روابط امیدواریم.

ولایتی اضافه کرد: برغم برخی مشکلات عملی، روابط دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: روابط دو کشور راهبردی است و این روابط باید در همه بخش ها در عمل به ثمر بنشیند و برپایه همین روابط راهبردی و همه جانبه دو کشور توانسته اند به عنوان حلقه های مهم خط مقاومت که از تهران آغاز می شود و پس از عبور از بغداد، دمشق و بیروت به فلسطین می رسد، درکنار هم برضد دشمنان دو کشور و منطقه مبارزه کنند.

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گفت: باید تلاش بیشتری برای تقویت روابط اقتصادی در راستای منافع دو کشور انجام دهیم.
وی افزود: ما دشمنان مشترکی داریم و در نبرد با تروریسم درکنار هم قرار داریم و اطمینان داریم که در کنارهم پیروز خواهیم شد.

المقداد با راهبردی خواندن روابط دو کشور اضافه کرد: محور مقاومت هر روز پیروزی جدیدتری بر دشمنان و متجاوزان رقم می زند.

ولایتی روز یکشنبه در پایان سفرش به لبنان و دیدار با مقامات ارشد این کشور از مرز زمینی لبنان وارد سوریه شد.

ولایتی در سفر به لبنان با ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری، «سعد الحریری» نخست وزیر ، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «جبران باسیل» وزیر خارجه و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
مشاور امو بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه گذشته به منظور شرکت در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خصوص فلسطین و دیدار با مقام های لبنان وارد بیروت پایتخت این کشورشد. 

پربیننده ترین خبرها