موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با بررسی طرح توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با بررسی طرح توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن
سه شنبه 16 آبان 1396 - 08:29

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه شنبه با بررسی طرح قانون توقف حمایت این کشور از ائتلاف عربی در جنگ یمن موافقت کردند.

العالم - آمریکا

ایرنا -- به گزارش رسانه های عربی، این لایحه که قرار است به زودی در مجلس نمایندگان آمریکا مورد بررسی قرار گیرد خواستار توقف حمایت آمریکا از جنگ در یمن است .

مشاوران کنگره آمریکا پیش تر گفته بودند که دو نماینده جمهوری خواه و دو عضو دموکرات لایحه مشترکی را در این باره به مجلس نمایندگان ارائه کرده اند. برخی از نمایندگان دیگر نیز از این لایحه حمایت کرده اند.
این لایحه خواستار «خروج» نیروهای آمریکایی از جنگ یمن شده است؛ مگر آنکه کنگره برای ادامه این کمک ها مجوزی صادر کند. 

 «رو خانا» نماینده دموکرات از کالیفرنیا و «مارک پوکن» نماینده جمهوری خواه از ایالت ویسکانسین در نامه به همتایان خود نوشتند: هدف ما [از طرح این لایحه] آن است که طبق قانون اساسی، کنگره به عنوان شاخه ای از دولت جایگاهش را در زمینه اعلان جنگ و نظارت بر آن دوباره به دست آورد. 

جمهوری خواهان و دموکرات ها ائتلاف تحت هدایت عربستان را به تاخیر یا کارشکنی در ارسال کمک های بشردوستانه به یمن متهم کرده و از این کشورها به دلیل بمباران مدارس و بیمارستان ها که کشته و زخمی های زیادی به جا گذاشته، انتقاد کرده اند. 

سازمان ملل اعلام کرده است که به دلیل جنگ بیش از هفت میلیون یمنی در معرض گرسنگی هستند و این کشور با شیوع بی سابقه وبا روبرو است.
یمن از ششم فروردین سال 94 پس از تجاوز نظامی و محاصره همه جانبه از سوی ائتلاف عربی با بحران مواجه است.

پربیننده ترین خبرها