دیدار وابسته نظامی ایران در بغداد با وزیر دفاع عراق

دیدار وابسته نظامی ایران در بغداد با وزیر دفاع عراق
سه شنبه 16 آبان 1396 - 09:36

وابسته نظامی ایران در بغداد با سرتیپ "عرفان الحیالی"، وزیر دفاع عراق دیدار و درباره تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین دو کشور گفتگو کرد.

العالم - عراق

سردار مصطفی مرادیان در این دیدار با وزیر دفاع عراق درباره هماهنگی و همکاری برای تأمین و تقویت امنیت زائران اربعین امام حسین علیه السلام به تبادل نظر پرداختند.

وابسته نظامی ایران در این دیدار پیروزی های اخیر نیروهای عراقی بر گروه تروریستی داعش را به ملت و دولت عراق تبریک گفت.

گفتنی است دیروز دوشنبه سردار سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران سرتیپ عرفان محمود الحیالی، همتای عراقی وی در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و بین الملل گفتگو کرده و بر تقویت همکاری بین دو کشور برای نابودی کامل تروریسم تأکید کردند.

سردار حاتمی نیز در این تماس تلفنی پیروزی های اخیر ارتش عراق بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی شهر القائم را به ملت و دولت عراق تبریک گفت.

سردار حاتمی در این تماس تلفنی همچنین بر آمادگی ایران برای کمک به بازسازی عراق از طریق سرمایه گذاری با استفاده از تمام پتانسیل های موجود تأکید کرده و گفت که تمام شرایط لازم برای همکاری بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده در زمان سفر وزیر دفاع عراق به تهران به طور کامل آماده شده است.

وی با اشاره به مراسم اربعین امام حسین علیه السلام از وزیر دفاع عراق و تمام نیروهای نظامی این کشور به دلیل تلاش برای برقراری امنیت مراسم اربعین قدردانی کرد.

در این تماس وزیر دفاع عراق نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که در زمان وزارت سردار حاتمی همکاری دفاعی دو کشور افزایش یابد. وی گفت: پیروزی نیروهای عراقی بر گروه تروریستی داعش در عراق در واقع پیروزی همه ملت های منطقه است.

وی تصریح کرد که عراق هیچگاه حمایت و پشتیبانی بی دریغ جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد امنیت و ثبات در عراق و منطقه را فراموش نخواهد کرد.

الحیالی در پایان این تماس تلفنی از سردار حاتمی خود برای سفر به عراق دعوت کرد.

208

پربیننده ترین خبرها