جانسون با ظریف درباره وضعیف نازنین زاغری گفت‌وگو کرد

جانسون با ظریف درباره وضعیف نازنین زاغری گفت‌وگو کرد
سه شنبه 16 آبان 1396 - 15:21

وزیر خارجه انگلیس با همتای ایرانی خود درباره وضعیت یک شهروند ایرانی-انگلیسی که به جرائم امنیتی در ایران محکوم شده، تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران / سیاسی

فارس -- بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره وضعیت «نازنین زاغری» که در ایران بازداشت است، تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته اسکای نیوز، وزیر خارجه انگلیس در پی فشار رسانه‌های انگلیسی، با دکتر ظریف درباره نازنین زاغری شهروند ایرانی-انگلیسی که به جرائم امنیتی در ایران محکوم شده، گفت‌وگو کرد. 

جانسون چهارشنبه هفته گذشته در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفته بود که زاغری مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است. 

این اظهارات جانسون با واکنش‌های مختلفی همراه شد و بسیاری از رسانه‌ها از جمله تامسون رویترز، گاردین، تایمز، تلگراف و ایندیپندنت از وی خواستند «اشتباه جدی» خود را تصحیح کند. 

«نازنین زاغری راتکلیف»، شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال 1395 در تهران دستگیر شد. 

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.»

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محکوم شد.

هنوز جزییات این گفت‌وگو منتشر نشده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها