نخست وزیر سوریه:

تلاش می‌کنیم موانع اجرای معاهدات میان ایران-سوریه برداشته شود

تلاش می‌کنیم موانع اجرای معاهدات میان ایران-سوریه برداشته شود
سه شنبه 16 آبان 1396 - 16:37

نخست وزیر سوریه با مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از دمشق تشکر و قدردانی کرد.

العالم - سوریه

به گزارش  خبرگزاری فارس، «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شامگاه یکشنبه عازم سوریه شد و روز گذشته در دمشق با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف روابط برجسته دو جانبه و راههای تحکیم آن و تحولات سوریه و منطقه را بررسی کردند.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز در دیدار با ولایتی از مواضع حمایتی ایران از ملت سوریه تشکر و قدردانی کرد.

خمیس بر اهمیت توسعه روابط محکم میان سوریه و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، توسعه و حمایت از طرحهایی تأکید کرد که به سود ملتهای دو کشور است.

خبرگزاری سانا به نقل از این مقام سوری گزارش داد که دولت سوریه تلاش خواهد کرد موانع موجود بر سر راه اجرای معاهدات امضا شده میان دو کشور را از میان بردارد؛ معاهداتی که در زمینه های خدماتی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد که لزوم انجام این مهم در مرحله رونق اقتصادی که سوریه شاهد آن است و پیروزیهای ارتش سوریه در برابر تروریسم نیز مهمترین نقش را در تحقق آن ایفا کرد، بیشتر احساس میشود.

خمیس در پایان از مقابله ایران با تروریسم تکفیری و نقش آن در انجام این مهم و حمایتش از ملت سوریه قدردانی کرد.

ولایتی نیز با اشاره به پیروزیهای ارتش سوریه در همه اراضی این کشور، تأکید کرد که این مسئله نشان میدهد ارتش سوریه به تمامیت و حاکمیت ارضی کشور خود پایبند است.

وی ابراز امیدواری کرد که سوریه شاهد رونق بهتری باشد و بتواند به جایگاه برجسته خود بازگردد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پایان تصریح کرد که هماهنگی میان دو دولت دوست برای بهبود روابط اقتصادی و رساندن آن به بالاترین سطح ادامه خواهد داشت.

ولایتی روز گذشته در دیدار با معلم خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به حمایت از سوریه ادامه خواهد داد و در نبرد این کشور علیه تروریستها همچنان حامی آن باقی خواهد ماند.

وی همچنین تأکید کرد که پیروزیهای ارتش سوریه و متحدینش، پیروزی محور مقاومت در منطقه و شکست طرح تخریبی صهیونیستی آمریکایی و حامیان آن است. 

پربیننده ترین خبرها