سردار نظامی: اعتماد به قدرت‌های بزرگ در مقابله با تروریسم اشتباه است

سردار نظامی: اعتماد به قدرت‌های بزرگ در مقابله با تروریسم اشتباه است
سه شنبه 16 آبان 1396 - 18:45

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اعتماد به قدرت‌ها در مقابله با تروریست را یک رویکرد شکست خورده عنوان کرد.

العالم - ایران / سیاسی

سردار قدیر نظامی معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح طی نشست خبری مشترک با ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان که در تهران برگزار شد با اشاره به دلایل سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به ایران اظهار داشت:  آقای آصف غفور بنا به دعوت سرلشکر باقری در راس هیئتی به ایران سفر کرد و علاوه بر مذاکرات مفصلی که با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشت دیدارهایی را نیز با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش داشت.

وی افزود: با توجه به مشترکات و سوابق تاریخی مثبتی که میان ایران و پاکستان وجود دارد فضای گفت‌وگوها بسیار دوستانه بود و دو طرف توانستند ایده‌های خود را ارائه دهند.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سرفصل‌های مذاکرات میان روسای ستاد کل ارتش پاکستان و روسای ستاد کل ایران و پاکستان تصریح کرد: مهمترین سرفصل‌های مذاکرات میان سرلشکر باقری و همتای پاکستانی‌اش ابتدا درباره بررسی شرایط سیاسی و امنیتی منطقه و جهان اسلام و سپس درباره موضوعاتی چون روابط نظامی دو جانبه و تامین امنیت در مرزهای میان دو کشور بود.

سردار نظامی گفت: در مرحله اول ما درباره تروریسم  به عنوان مسئله اول و همچنین توطئه‌هایی که به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و همچنین ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در منطقه است تبادل نظر کردیم و در این مذاکرات به این موضوع مهم پرداختیم که ایران و دیگر کشورهای تاثیرگذار منطقه می‌توانند با همکاری هم مانع شکل‌گیری حوادث تروریستی در منطقه و جهان اسلام شوند.

وی افزود: ما بحث کردیم که تلاش کشورهای منطقه برای گسترش تروریسم یک هدف شکست‌خورده است، همچنین در موضوع روابط دوجانبه توافقات  خوبی از جمله توافق درباره مسائل آموزش نظامی میان دو کشور و گسترش بیش از پیش همکاری‌های نظامی انجام شد.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به افزایش امنیت میان مرزهای دو کشور خاطرنشان کرد: همانطور که آقای آصف‌ غفور گفتند ما می‌توانیم نام مرزهای مشترک خود را مرزهای صلح و دوستی انتخاب کنیم، چرا که با توجه به روابط عمیق تاریخی میان دو کشور ما می‌توانیم امنیت مرزهای مشترک میان دو کشور را تامین کنیم اما گاهی اوقات شاهد هستیم که گروه‌های تروریستی وابسته به سرویس‌های امنیتی برخی کشورها مرزهای مشترک ایران و پاکستان را به خطر می‌اندازند که در همین راستا مذاکراتی برای گسترش همکاری‌ها به منظور افزایش امنیت مرزها انجام شد.

سردار نظامی گفت: فرآیند افزایش نیروهای امنیتی در مرزهای دو کشور باید افزایش پیدا کند تا دیگر شاهد اقدامات تروریستی در مرزها نباشیم.

وی افزود: خوشبختانه اراده سیاسی دو کشور به گونه‌ای است که این روابط همچنان ادامه پیدا کرده و امیدوار هستیم که این شرایط هر چه بیشتر تعمیق شود.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه  اعتماد به قدرت‌ها در مقابله با تروریست را یک رویکرد شکست خورده عنوان کرد و افزود: تروریست‌ها ساخته و پرداخته همین قدرت‌ها هستند و اینها نمی‌توانند پرچم مبارزه با تروریست را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه توافق شد در حوزه آموزشی ، همکاری‌ و پژوهشی میان دو کشور در نیروهای مسلح  صورت گیرد گفت: همچنین بر بازدیدهای متقابل مقامات نظامی دو کشور و برگزاری مانورهای مشترک تاکید شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها