ائتلاف احزاب دیدار مشترک یمن:

بستن بندر الحدیده تصمیمی برای کشتن میلیونها یمنی است

بستن بندر الحدیده تصمیمی برای کشتن میلیونها یمنی است
سه شنبه 16 آبان 1396 - 21:46

ائتلاف احزاب دیدار مشترک یمن تاکید کرد که اقدام ائتلاف سعودی در بستن بندر الحدیده تنها مسیر فعلی برای حدود 80 درصد از ساکنان یمن، به مثابه تصمیمی برای کشتن میلیون ها یمنی و تجاوزی جدید علیه یمن است.

العالم ـ باخبرنگاران

ائتلاف احزاب دیدار مشترک با صدور بیانیه ای تمام مردم یمن را به پاسخ به این اقدام با قدرت و قاطعیت و با تمام ابزارهای موجود دعوت کرد همچنین از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی خواست تا به خودخواهی های ائتلاف به رهبری عربستان به شیوه ای مناسب پاسخ دهند.

در این بیانیه آمده است که «دیدار مشترک» در برابر سردرگمی و ورشکستگی نیروهای متجاوز ایستادگی کرد؛ این سردرگمی ها در اعلام بستن تمام مسیرهای یمن و ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر قاچاق سلاح ایرانی به یمن نمود پیدا کرد که در واقع این ادعاها چیزی نیست جز بهانه ای واهی در پی موفقیت یگان موشکی یمن و اصابت دقیق موشک برکان 2 به ریاض و شکست نظامی ائتلاف است که از حدود سه سال پیش تاکنون با مشارکت حدود 17 کشور دست به محاصره ای ظالمانه علیه یمن زده است.

حزب دیدار مشترک  فهرست افراد تحت پیگرد را که از سوی ائتلاف سعودی تهیه  شده است، محکوم کرد و گفت: ائتلاف سعودی جنایتکاران و قاتلان را پناه میدهد و آنها را در جنگهای شکست خورده اش در یمن و منطقه مشارکت می دهد.

ائتلاف احزاب دیدار مشترک یمن، سازمان ملل و شورای امنیت و تمام هیاتها و سازمانهای ذیربط را مسئول سکوت در قبال این قانون شکنی ها دانست و از آنها خواست تا خودخواهی و  زورگویی متجاوزان به رهبری عربیستان را محکوم کرده و جلوی عناودرزی ائتلاف و اقداماتش را که مخل صلح و امنیت جهانی است، بگیرند.

210

پربیننده ترین خبرها