اولین واکنش دفتر پادشاهی عربستان به بازداشت شاهزادگان

اولین واکنش دفتر پادشاهی عربستان به بازداشت شاهزادگان
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 13:48

سعود القحطانی مشاور دفتر پادشاهی عربستان در اولین واکنش به موج بازداشت افراد بانفوذ و شاهزادگان سعودی به اتهام فساد گفت: این عربستان جدید است که همچون ققنوس از خاکستر برخاست.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سعود القحطانی مشاور دفتر پادشاهی عربستان در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "از بین خاکستر داغ، ققنوس برمی خیزد. این عربستان جدید است."

وی در اشاره ضمنی به کشور قطر در همسایگی عربستان و کشور آمریکا در دوردست این کشور افزود: "این عربستان جدید است که هراس به دل کوچک مجاور انداخته و از احترام بزرگان در دوردست برخوردار شده است. عربستانِ جدید از عزم و قاطعیت و آینده ای درخشان برخوردار است".

القحطانی در اشاره به شب بازداشت بیش از 500 نفر از افراد بانفوذ و سرمایه داران و شاهزادگان سعودی در عربستان به اتهام فساد گفت: "شب طولانی رفت و خورشید عدالت و عزت و رهبری و پیشگامی طلوع کرد. همگان اندازه آن را شناخته و خواهند شناخت. تشکر سلمان.. تشکر محمد بن سلمان".

موج بازداشت ها در عربستان با تایید و استقبال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخوردار شده است. مخالفان سعودی اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و پدرش را در راستای اجرای دستورات عربستان می دانند و می گویند که بن سلمان برای تقویت قدرت داخلی خود و سرکوب مخالفان داخلی برای تکیه بر تخت پادشاهی عربستان در آینده به حمایت آمریکا دل بسته است.

محمد بن سلمان چند روز پیش رئیس ستاد مبارزه با فساد در عربستان شد و بازداشت های داخلی را آغاز کرد. روزنامه نیویورک تایمز امروز فاش کرد که تاکنون 500 نفر از جمله شماری شاهزاده سعودی در این راستا بازداشت شده اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها