آخرین آمار زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین

آخرین آمار زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 14:44

سفیر ایران در عراق آمار زائران ایرانی شرکت‌کننده در اربعین حسینی را دو میلیون نفر عنوان کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

ایرج مسجدی در مورد آخرین وضعیت زائران ایرانی در عراق که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به این کشور سفر کرده‌اند، افزود: در حال حاضر در نجف هستم و چند ساعت پیش تر  نیز در کربلا بودم. از موکب‌ها در کربلا بازدید کردم، با زائران و مقامات مسئول ایرانی و عراقی صحبت کردم و به لطف خداوند، زائران  در کمال امنیت و آرامش هستند و در شرایط خوبی قرار دارند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق با بیان اینکه در فرودگاه نجف شاهد بازگشت تعدادی از زائران ایرانی به کشورمان بودیم، افزود: زائران کم کم در حال بازگشت هستند، ورودی‌های ما به عراق بسیار کم شده است و خروجی‌ها در حال افزایش است و  کاروان‌ها در حال آماده شدن برای بازگشت به کشورمان هستند.

مسجدی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون زائران ایرانی با مشکل خاصی روبرو نشده‌اند، افزود: امسال با کمک نیروی انتظامی و دوستانی که در پایانه‌های مرزی بودند لحظه به لحظه ، آمار ورود و خروج زائران ثبت می‌شد و بر اساس آماری که تا دیشب ما دریافت کرده‌ایم زائران ایرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی دو میلیون نفر بودند.

وی افزود: همانطور که اشاره کردم به مرور شاهد افزایش خروج زائران هستیم و در روزهای آینده این خروج از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها