ارسال هواپیمای اطفای حریق ترکیه به سوریه

ارسال هواپیمای اطفای حریق ترکیه به سوریه
سه شنبه 22 فروردين 1391 - 06:36

تركيه براي كمك به مهار آتش سوزي در جنگل هاي سوريه امروز سه شنبه دو فروند هواپيماي اطفاي حريق به اين كشور اعزام مي كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم از بدو بروز تنش جدی سیاسی میان تركیه و سوریه ناشی از ناآرامی‌هایی كه بیش از یك سال است بر سوریه حاكم است، این اولین مرتبه‌ای است كه تركیه در یك موضوع فراسیاسی به كشور همسایه خود مساعدت می كند.

شبكه خبری تلویزیون دولتی تركیه خبر داد آنكارا این هواپیماها را بنابه درخواست دولت دمشق برای مهار آتش سوزی در جنگل های سوریه به آن كشور اعزام می كند.

این شبكه خبری افزود: هواپیماها به دستور نخست وزیر تركیه به سوریه فرستاده خواهند شد. برخی از منابع می‌گویند این آتش‌سوزی‌ها در این فصل سال مشکوک به نظر می‌رسد.

تركیه درحالی در موضوع مهار آتش سوزی جنگلها به سوریه كمك می كند كه روابط دو كشور بر سر حمایت های قاطع آنكارا از مخالفان بشار اسد به شدت تیره شده است.

روابط سیاسی و اقتصادی میان آنکارا و دمشق در حالی به مراحل خطرناک خود رسیده است که کارشناسان بر این باورند در دو طرف توان ضربه زدن به یکدیگر را دارند، ترکیه که انتظار سقوط زودهنگام اسد را می‌کشید امروز سوریه را قدرتمندتر یافته و به گفته منابع آگاه بقای اسد را باعث انزوای حزب عدالت و توسعه در ترکیه ارزیابی کرده است.

افراط اردوغان و تهدیدهای توخالی وی علیه سوریه با گسیل این فروند هواپیما بیشتر پاسخی است به اقدام سوریه در کمک به زلزله‌زدگان استان وان که گفته می‌شد دولت ترکیه به دلیل کُرد بودن از کمک به آنها خودداری کرد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها