نوبخت: راه آهن قزوین - رشت آغاز ۹۷ افتتاح می شود

نوبخت: راه آهن قزوین - رشت آغاز ۹۷ افتتاح می شود
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 19:04

سخنگوی دولت با اشاره به وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی در باره افتتاح راه آهن قزوین - رشت در آغاز سال ۹۷ تاکید کرد که حاصر نیستم به این دوستان بیشتر از این زمان بدهم.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن قزوین – رشت که با حضور استانداران گیلان و قزوین انجام شد،با بیان اینکه در سال ۹۶، پنج طرح ریلی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: اولین پروژه ریلی مربوط به همدان بود که افتتاح شد و دومین پروژه مربوط کرمانشاه است که مقرر شده در سالروز میلاد حضرت رسول(ص) افتتاح شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پروژه ریلی بعدی از مراغه به ارومیه است، افزود: راه آهن قزوین - آستارا یکی دیگر از پروژه های ریلی ماست که فراتر از اتصال چند استان و حتی شبکه سراسری محسوب می شود و با تکمیل کریدور شمال – جنوب، کشورهای همسایه را به همدیگر متصل می کند.

وی با بیان اینکه قطعه قزوین - رشت با توجه به تلاش همه مسئولان جزو برنامه های امسال است، تصریح کرد: این پروژه باید همزمان به سمت بندرانزلی نیز برود، زیرا از یکسو برای بنادر و دریانوردی گیلان و از سوی دیگر برای منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بسیار دارای اهمیت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، راه آهن گیلان را ظرفیت بزرگی دانست که می توان محموله های جمهوری آذربایجان و فدراتیو روسیه را از این مسیر به آنها رساند، گفت: در توافقات قبلی بحث بر این بود که از چابهار کالاهایی را که از هند وارد کشور می شود، از این مسیر به آستارا و در نهایت به جمهوری آذربایجان برسانیم تا از این کشورها به روسیه منتقل شود.

نوبخت، این بازدید را در راستای پیگیری مشکلات فنی پروژه راه آهن بین استان های قزوین و گیلان دانست و تاکید کرد: امیدواریم که براساس برنامه و تعهدات سال ۹۶، بتوانیم این قطعه را تکمیل کنیم و به انجام برسانیم و تا انزلی و آستارا استمرار دهیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به جهت توافقاتی که با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان طی روزهای گذشته داشتند، بر تکمیل کریدور شمال – جنوب از طریق راه آهن گیلان تاکید کردند و از این بابت باید بتوانیم از ظرفیت  های فنی پیمانکاران داخلی استفاده کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف شده نیازهای اعتباری پروژه مزبور را تامین کند، متذکر شد: پیشرفت کار به خوبی احساس می شود و امیدواریم شاهد به ثمر نشستن تلاش مهندسان کشورمان در بخش وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران راه سازی باشیم و همه مساعی برای این است که مردم ما از رفاه بیشتری برخوردار گردند.

نوبخت افزود: تاکنون حدود ۷۸ درصد از اعتبارات مورد نیاز امسال مربوط به پروژه راه آهن قزوین – رشت براساس گزارش هفت ماهه پرداخت شده و از نظر مالی هیچ مشکلی برای این پروژه نداریم. همچنین تخصیص ۹۰ میلیارد تومانی نیز انجام گرفته است لذا توصیه می کنم ذهن جامعه درگیر موارد مالی نشود.

وی خواستار توجه به آثار راه آهن قزوین - رشت در راستای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه شد و خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه حتی از نظر سیاست بین   المللی نیز موجب تقویت کشور می شود و می تواند عاملی برای تحکیم روابط سیاسی بین ایران و کشورهای همسایه باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده افتتاح راه آهن قزوین - رشت را در آغاز سال ۹۷ به ما داده اند، گفت: حاضر نیستم به این دوستان بیشتر از این زمان بدهم لذا امیدوارم نهایت تلاش خود را برای به هرچه زودتر به بهره برداری رساندن این پروژه داشته باشند. خوشبختانه در این بازدید کار را شدنی می بینم.

نوبخت یادآور شد: همانگونه که آزادراه رشت - قزوین به بهره برداری رسیده و خودروها به سهولت در آن رفت و آمدن دارند، به زودی صدای سوت قطار از این مسیر شنیده می شود تا پیام توسعه را برای همگان برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها