جنجال کیم کارداشیان و ولیعهد سعودی در شبکه های اجتماعی عرب زبان + تصاویر

جنجال کیم کارداشیان و ولیعهد سعودی در شبکه های اجتماعی عرب زبان + تصاویر
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 21:01

رسوایی بن سلمان ساعاتی پس از تشکیل کمیته مبارزه با فساد از سوی پادشاه عربستان و به ریاست ولیعهد سعودی بار دیگر در شبکه های اجتماعی عرب زبان شعله ور شد.

العالم  _  عربستان سعودی

"چگونه مفسد با فساد مبارزه می کند؟!"، سوالی است که بسیاری از کاربران عرب زبان در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند این سوال بدنبال موج بازداشت شاهزادگان، وزراء ، کارفرمایان و مقامات سرشناس سعودی به دستور محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی برجسته تر نیز شده است.

این رسوایی ساعاتی پس از تشکیل کمیته مبارزه با فساد از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و به ریاست فرزندش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بار دیگر خود را نشان داد.

جزئیات دستگیری مقامات سعودی را اینجا بخوانید.

در همین رابطه مشاهده کنید؛ شاهزاده سعودی، آل سعود را در یک شبکه آلمانی رسوا کرد! + فیلم

در مقابل اتهامات مطرح شده علیه بازداشت شدگان از جمله پولشویی، رشوه و نافرمانی از سوی برخی مقامات و سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت خود، کاربران در فضای مجازی سوال کرده اند: "اگر فساد شاهزادگان و وزیران این باشد پس با فساد محمد بن سلمان که مدعی مبارزه با فساد است چگونه برخورد می شود؟!

بیشتر بخوانید؛ چشم بن سلمان به دنبال 800 میلیارد دلار از دارایی بازداشتی‌ها!

دزدی تریلیون ریالی بن سلمان

تحلیلگران بر این باورند که "فاسد در حال پیگرد دیگر مفسدان است". این اشاره ای است که "شاكر زلوم"، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی متوجه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی کرده و می گوید "بن سلمان" از بدو ورود تریلیون ریال دزدیده است.

بیشتر بخوانید؛ واشنگتن‌پست: آمریکا باید جلوی زیاده‌روی‌های بن‌سلمان را بگیرد

فعالان شبکه های اجتماعی عرب زبان با انتشار گزارشی بخشی از حیف و میل اموال بیت المال توسط بن سلمان را فاش کرده اند که می توان به خرید یک قایق تفریحی لوکس در تابستان 2014 اشاره کرد که این تنها قسمتی از بریز و بپاش های ولیعهد سعودی است.

ولیعهد سعودی در این سال در حالی که سرگرم گذراندن تعطیلات در جنوب فرانسه بود اقدام به خرید این قایق بادبانی به ارزش 550 میلیون دلار کرد که متعلق به "یوری شیفلر" تاجر روس بود تنها به این دلیل که از آن خوشش آمده بود.

تصاویری از قایق لوکس بن سلمان

اما موضوعی که بار دیگر قصه ولیعهد سعودی را نقل شبکه های اجتماعی کرده افراط و تجمل گرایی وی نیست بلکه پیشنهاد بی شرمانه ای بود که بن سلمان به کیم کارداشیان، ستاره آمریکایی هالیوود داده بود!

براساس خبرهای منتشر شده، شاهزاده سعودی اعلام کرد که حاضر است مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای خوش گذرانی های خود به  کارداشیان پرداخت کند و محمد بن سلمان حتی اعلام کرد که حاضر است این مبلغ را افزایش داده و به ۲۰ میلیون دلار برساند که با واکنش منفی کارداشیان همراه شد.

221

بیشتر بخوانید؛ گاردین: بن سلمان درحال کودتای نرم است

پربیننده ترین خبرها