بین سال‌های 2001 تا کنون صورت گرفته است؛

هرینه تریلیون دلاری لشگرکشی‌ آمریکا به مناطق مختلف جهان

هرینه تریلیون دلاری لشگرکشی‌ آمریکا به مناطق مختلف جهان
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 21:33

پروژه جدید در آمریکا نشان می‌دهد هزینه‌های نظامی این کشور در مناطقی از قبیل عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان از سال 2001 به این سو به رقم 4.3 تریلیون دلار رسیده است.

العالم ـ آمریکا

آخرین تحلیل‌های صورت گرفته در «پروژه بررسی هزینه‌های جنگی» در آمریکا که توسط موسسه «واتسون» وابسته به دانشگاه براون صورت گرفته، نشان می‌دهد هزینه‌های لشگرکشی آمریکا به مناطق مختلف جهان از سال 2001 به این سو 4.3 تریلیون دلار شده است.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» این تحلیل سالیانه ازسوی موسسه یاد شده رشد هزینه فزاینده ثابت به مدت شانزده سال جنگ خارج از کشور را نشان می‌دهد.

 «نتا کراوفورد» نویسنده این پروژه مطالعاتی می‌گوید، هدف از اجرای این پروژه این بوده که هزینه‌های واقعی عملیات نظامی در خارج از کشور را بهتر نشان دهد.

بر این اساس، تنها حدود 1.9 تریلیون دلار توسط مقام‌های دفاعی به عنوان هزینه‌های عملیات احتمالی در خارج از کشور گزارش شده است.

اما این تحقیق شامل 880 میلیارد دلار دیگر در هزینه‌های دفاعی جدید مربوط به تلاش‌های جنگی در عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان از سال 2001 به این سو و همچنین 78 میلیارد دلار افزایش هزینه‌های وزارت امنیت داخلی در همین چارچوب زمانی است.

کراوفورد اشاره کرد که تمامی این هزینه‌ها می‌تواند با تصمیم‌های اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در  تقویت قدرت نهایی این کشور در افغانستان افزایش یابد.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه میلیتری تایمز، کراوفورد در گزارش خود آورده است: «هیچ دلیلی برای حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عملیات مربوط به آن در پاکستان وجود ندارد».

مقام‌های دولتی اینک 70 میلیارد دلار هزینه اضافی برای عملیات برون مرزی احتمالی در خارج از کشور را به عنوان بخشی از  بودجه پیشنهادی سال مالی 2018  تقاضا کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها