تصویب طرح 240 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس

 تصویب طرح 240 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس
پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 06:48

اسرائیل با صدور پروانه ساخت 240 واحد مسکونی جدید در بخش شرقی بیت المقدس موافقت کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

خبرگزاری فرانسه به نقل از «میر ترجمان» معاون شهردار بیت المقدس گزارش داد که 150 واحد مسکونی جدید در شهرک نشین «رامات شلومو» ساخته می شود که بیشتر ساکنان آن را یهودیان تندرو تشکیل میدهند، همچنین 90 واحد مسکونی نیز در منطقه «یهودی نشین جیلو» در بخش شرقی بیت المقدس احداث خواهد شد.

مسئول صهیونیست در بیت المقدس همچنین گفت: 44 واحد مسکونی نیز در منطقه «بیت حنینا» ساخته خواهد شد.

موافقت رژیم صهیونیستی با صدور پروانه ساخت واحدهای جدید، در راستای تداوم اقدامات اسرائیل برای توسعه شهرکسازی در سرزمین های اشغالی انجام می شود.

رژیم صهیونیستی در میانه ماه اکتبر (23 مهرماه گذشته) نیز با احداث بیش از دو هزار و 600 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرده بود.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر در این باره گفته بود: رونده ساخت واحدهای مسکونی از سال 2000 میلادی بی سابقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 (سوم دیماه 95) از اسرائیل خواست تمامی فعالیتهای مربوط به شهرک سازی های خود را متوقف کند، اما هیچ اقدامی از سوی اسرائیل برای توقف شهرک سازی ها انجام نشده است.

شهرک سازی ها در کرانه با ختری و بیت المقدس شرقی بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی است. این شهرک سازی ها به مانعی مهم در راستای تحقق سازش میان صهیونیستها و فلسطینی ها تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها