نقشه عربستان برای جنگ نیابتی اسرائیل علیه حزب الله/ ارتش اسرائیل آمادگی جنگ ندارد

نقشه عربستان برای جنگ نیابتی اسرائیل علیه حزب الله/ ارتش اسرائیل آمادگی جنگ ندارد
پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 18:23

یک کارشناس مسائل بین الملل اسرائیل در ارزیابی کمک به عربستان علیه حزب الله لبنان گفت: عربستان در نظر دارد اسرائیل را به نیابت از خود به جنگ علیه حزب الله سوق دهد.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه رای الیوم منتشر کرد: «اورین نهاری» کارشناس مسائل بین الملل اسرائیلی در گفت وگو با تلویزیون نیمه رسمی این رژیم در ارزیابی کمک اسرائیل به عربستان سعودی در دشمنی با حزب الله لبنان گفت: ریاض در صدد است در جنگ با حزب الله، اسرائیل را به نیابت از خود پیش براند.

نگرانی ارتش اسرائیل از جنگ سوم لبنان

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل فاش کرد، اکنون سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) از رویارویی سخت آینده در جبهه شمالی یا همان جنگ با حزب الله به شدت نگران است.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی و امنیتی بلند پایه اسرائیلی نوشت، در پی افزایش کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل برای حمایت از آن در برابر حملات موشکی، ژنرال «هرتسی هلفی» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش هشدار داد، جنگ با حزب الله آسان نیست.

هلفی همچنین توضیح داد در جریان رویارویی آینده در جبهه شمالی تجربه سختی را پیش رو خواهیم داشت و هرچند اوضاع بهتر شده است اما ما در محیطی پیچیده و مبهم قرار داریم.

ارتش اسرائیل آمادگی جنگ ندارد

علاوه بر این در محاسبات ارتش اسرائیل در خصوص آمادگی برای جنگ سوم لبنان این موضوع لحاظ نشده است که آیا ارتش سوریه در وضعیتی است که بتواند در این جنگ شرکت کند یا خیر؟ همانطور که ایران نیز در این محاسبات در نظر گرفته نشده است حال آنکه فرضیه ارتش اسرائیل این بود که بشار اسد رئیس جمهور سوریه سرنگون خواهد شد اما بر خلاف پیش بینی های اسرائیل محور مقاومت پیروز شد و همین وضعیت اسرائیل را سردرگم و نگران کرده است، هرچند به این پیروزی اعتراف نکرده است اما اخبار رسانه ای مؤید این است که ارتش اسرائیل هنوز برای جنگ سوم لبنان یا همان جنگ اول در جبهه شمالی آمادگی ندارد.

یدیعوت آحارانوت همچنین به نقل از یک منبع نظامی آگاه نوشت، جنگ سوم لبنان بسیار سخت خواهد بود و بهتر است تصمیمی برای این اقدام گرفته نشود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها