دیدار کاردار سفارت آمریکا با سعد حریری

دیدار کاردار سفارت آمریکا با سعد حریری
جمعه 19 آبان 1396 - 01:31

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کاردار آمریکا در ریاض روز چهارشنبه با سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان دیدارکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت پنجشنبه شب در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره گزارش بازداشت حریری از اظهار نظر درباره محل این دیدار یا وضعیت حریری در عربستان امتناع کرد.

وی این دیدار را " گفتگویی حساس، خصوصی، و دیپلماتیک" خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بیان کرد: در خصوص وضعیت نگهداری حریری و یا مذاکرات انجام‌شده بین لبنان و عربستان سعودی، من شما را به دولت عربستان و دفتر آقای حریری ارجاع می‌دهم.

نوئرت در پاسخ به این سوال که آیا حریری در محدودیت یا اقامت اجباری است یا خیر؟ گفت: باید از دولت عربستان سعودی بپرسید.

وی با بیان اینکه نمی دانیم حریری در کجای عربستان اقامت دارد، ادامه داد: ما هنوز با کاردارمان در مورد این دیدار صحبت نکرده ایم و این موضوع حساسی است که من نمی توانم در حال حاضر جزییات آن را به شما بگویم.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا درباره اعلام شرایط ویژه برخی کشورها برای سفر به لبنان هم اظهار کرد: ما از ماه فوریه برای سفر به لبنان برای شهروندان امریکایی اخطار داشتیم که همچنان به قوت خود باقی است.

نوئرت در عین حال تاکید کرد: ما با سعد الحریری و دولت لبنان روابط خوبی داریم و تحولات را زیر نظر داریم. من گمان نمی کنم که ممکن است روابط ما تغییر کند.

وی اظهار کرد: درست است که برخی کشورها به شهروندان خود گفته اند که به لبنان سفر نکنند اما این تصمیم آنهاست و ما دخالتی در آن نداریم.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که طرف ها از افزایش تنش اجتناب کنند اما اگر سران کشورهای منطقه فکر می کنند که شهروندانشان در خطر هستند حق دارند که در این مورد تصمیم هایی بگیرند.

نوئرت درباره بازداشت شاهزادگان و مقامات سعودی به اتهام فساد هم گفت: نگرانی از فساد در کشور عربستان چیز جدیدی نیست و ما هم پیگیر اقدامات دولت سعودی هستیم.

پربیننده ترین خبرها