دعوت مصر از حماس برای شركت در گفتگوی ملی فلسطين در قاهره

دعوت مصر از حماس  برای شركت در گفتگوی ملی فلسطين در قاهره
جمعه 19 آبان 1396 - 05:59

مصر روز پنجشنبه به طور رسمی از دو جنبش حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دعوت کرد در جلسات گفتگوی آشتی ملی که قرار است روز 21 نوامبر ( 30 آبان ) در قاهره برگزار شود، شرکت کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد دعوت رسمی مصر از جنبش حماس برای شرکت در جلسات گفتگوی ملی فلسطین روز پنجشنبه به دست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش رسیده است.
حماس در این بیانیه تاکید کرد اسماعیل هنیه پس از دریافت دعوت رسمی مصر از آن استقبال کرده است.
حماس تاکید کرد هیئت بلند پایه ای از مقامات این جنبش دراراضی فلسطین و خارج از آن در نشست های گفتگوی ملی در قاهره حضور خواهد یافت.
جنبش حماس هدف ازحضور هیئت این جنبش در نشست قاهره را حمایت از تلاشها برای برقراری آشتی ملی فراگیر میان فلسطینی ها و حل مسایل مورد اختلاف اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ازغزه، کاید الغول عضو دفتر سیاسی جبهه خلق  برای آزادی فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد این جنبش روز پنجشنبه دعوت رسمی مقامات مصر برای شرکت در نشست گروههای فلسطین در قاهره  را دریافت کرده است.
کاید الغول با استقبال ازدعوت مصر برای شرکت در نشست گفتگوی ملی فلسطین در قاهره ، از تلاش های این کشور برای پایان دادن به اختلاف ها و دودستگی میان گروههای فلسطینی  تقدیر کرد.
مسئولان ارشد دو جنبش فتح و حماس در نشست اواسط ماه اکتبر در قاهره با حضور خالد فوزی وزیر سازمان اطلاعات مصر توافقنامه آشتی ملی را امضا کردند.

پربیننده ترین خبرها