اعلام كرانه باختري به عنوان بخشي از اسراييل

اعلام كرانه باختري به عنوان بخشي از اسراييل
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 06:16

قدس اشغالي (العالم) - مدير مركز حقوق اجتماعي و اقتصادي قدس، گفت: رژيم اسراييل بعد از تكميل روند يهودي سازي قدس شريف ، اكنون به صراحت اعلام كرده شهرك هايي كه دركرانه باختري رود اردن ساخته است، بخشي از اين رژيم است.

"زياد الحموري" چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: رژيم اسراييل ساخت شهرك ها را كه از زمان تاسيس اين رژيم و پس از امضاي توافقنامه هاي اسلو شروع شده، متوقف نكرده است.

وي افزود: اما ادامه شهرك سازي ها در برهه فعلي ، تلاشي براي يكسره كردن موضوع قدس و خارج كردن آن از مذاكرات عربي است، چنان كه اكنون مي بينيم رژيم اسراييل به طور واضح اعلام كرده است كه شهرك هاي موجود دركرانه باختري بخشي از اسراييل به حساب مي آيد.

مدير مركز حقوق اجتماعي و اقتصادي قدس، به اقدام رژيم اسراييل در خصوص يهودي سازي شهر قدس از طريق كوچاندن فلسطينيان و تغيير بافت جمعيتي آن اشاره و خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي بعد از سال 1948 به فلسطيني هايي كه در قدس ماندند، اقامت داد، ولي مي تواند هر وقت كه بخواهد اين اقامت را از آنان بگيرد.

الحموري ادامه داد: آغاز طرح تغيير در بافت جمعيتي قدس از زمان اعلام ملحق شدن قدس به اسراييل بود تا اكثريت ساكن در اين شهر يهودي و اقليت ساكنان آن فلسطيني شوند و اين طرح را رژيم صهيونيستي از ده هاي گذشته به اجرا در آورده است.

وي افزود: به اعتقاد من ، يهودي سازي قدس عملا" صورت گرفته است و آنچه ما اكنون مي بينيم تغيير نشانه ها و آثار تاريخي از طريق ايجاد باغ هاي توراتي و مراكز جديد و غيره است.

الحموري درباره اقدام رژيم اشغالگر در ساخت پايگاه هاي نظامي در جبل الزيتون در قلب قدس اشغالي و پيامدهاي اين اقدام گفت: درحال حاضر برخي مناطق فلسطيني در قدس وجود دارند كه شبيه جزيره هستند بدين معنا كه هيچ ارتباطي ميان اين مناطق وجود ندارد.

وي خاطرنشان كرد: در كنار اين مناطق فلسطيني نيز شهرك هاي صهيونيستي وجود دارد و جاده اي كه به ديوار البراق منتهي مي شود و رژيم صهيونيستي از اين طريق مناطق عرب نشين در شهر قدس را از هم جدا كرده است.

الحموري اظهار داشت: جامعه بين الملل درحال حاضر دراتفاقاتي كه در قدس روي مي دهد ، شريك است ؛ چرا كه درصورت تمايل قادر به متوقف كردن اقدامات رژيم اسراييل در قدس و ديگر مناطق فلسطيني است.

وي همچنين گفت كه رژيم اسراييل ده ها قطعنامه مربوط به فلسطين و قدس را ناديده گرفته است و آن ها را اجرا نمي كند و جامعه بين الملل نيز هيچ اقدامي براي وادار كردن اين رژيم به اجراي اين توافقنامه ها انجام نمي دهد.

الحموري تصريح كرد: ما شاهديم كه چگونه در كشورهاي ديگر مانند عراق و ليبي جامعه بين الملل بر اجراي قطعنامه هاي بين المللي اصرار دارد اما در باره رژيم اسراييل اقدامي نمي كند.

وي گفت: اين تعامل دوگانه با رژيم اسراييل ، نشان دهنده حمايت آشكار جامعه بين الملل از اين رژيم است.

Fz-10-18-51

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها