ترامپ: آمریکا دیگر به دنبال ورود به توافق های بزرگ نیست / آینده منطقه کره نباید گروگان یک دیکتاتور باشد

ترامپ: آمریکا دیگر به دنبال ورود به توافق های بزرگ نیست /  آینده منطقه کره نباید گروگان یک دیکتاتور باشد
جمعه 19 آبان 1396 - 11:59

دونالد ترامپ پس از سفر به سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین برای شرکت در 25 امین اجلاس سران اپک ساعتی پیش وارد ویتنام شد.

العالم - آسیا

ترامپ در سخنرانی اش که به طور مستقیم از رسانه های مختلف آسیایی و آمریکایی به طور همزمان پخش می شد، گفت: موضوع اصلی این است که باید تجارت در سازمان اپک منصفانه باشد . اکنون انتظار داریم بازارهای اپک به صورت بیشتر بر روی اقتصاد آمریکا باز باشد. برای سالیان طولانی آمریکا اقتصاد خود را به روی کشورهای خارجی باز کرده بود و این کشورها با کمترین محدودیت وارد بازارهای آمریکا شده اند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: شغل و صنعت از امریکا به بسیاری کشورها رفته درحالیکه فرصت ها برای آمریکا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه چین و یا کشورهای دیگر را برای استفاده از فرصت های آمریکا مقصر نمی داند گفت که اکنون آمریکا در پی ان است که تجارت منصفانه ای با کشورهای مختلف جهان و از جمله اعضای اپک داشته باشد.

ترامپ با انتقاد از رویه دولت های پیشین آمریکا افزود: دولت های قبلی برای ایجاد وضعیت بهتر تجارت آمریکا اقدامی انجام نداده اند اما اکنون این موضوع اولویت اصلی آمریکاست.

وی در حضور رهبران 21 کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- پاسفیک گفت: پیام من به شما این است باید روابط تجاری در این سازمان به نفع آمریکا و کشورهای عضو باشد و باید مناسبات در این زمینه تغییر کند.

ترامپ افزود: آمریکا به هیچ عنوان دیگر به دنبال ورود به توافق های بزرگتر نیست.به استقلال و حاکمیت کشورهای شما احترام می گذاریم اما رویای آسیا-پاسفیک اگر بخواهد محقق شود نیازمند عملکرد ماست.

وی با این ادعا که روز سرقت مالکیت معنوی و فساد به پایان رسیده ازکشورهای اعضای اپک خواست تا بازارهای خود را بیش از گذشته به روی آمریکا باز کنند.

تهدید دوباره کره شمالی توسط ترامپ

'دونالد ترامپ' در بخشی از سخنان خود به مسئله کره شمالی تاکید کرد و خطاب به رهبر کره شمالی گفت که آینده این منطقه نباید گروگان یک دیکتاتور فاتح خشونت و تهدید هسته ای باشد.

وی همچنین به سخنان خود در کره جنوبی که در آن بر اتحاد بین واشینگتن و سئول در قبال کره شمالی تاکید کرده بود، اشاره کرد و گفت: هر قدمی که کره شمالی در جهت داشتن سلاح های بیشتر بر می دارد یک قدم به سوی خطرات بیشتر و بیشتر است.

'ترامپ' تاکید کرد انسان های متمدن باید متحد شوند تا بر تروریست ها و افراط گرایان در جامعه غلبه کنند.

پربیننده ترین خبرها