منابع عراقی اعلام کردند؛

آخرین آمار از میزان مشارکت زوار در مراسم اربعین حسینی

آخرین آمار از میزان مشارکت زوار در مراسم اربعین حسینی
جمعه 19 آبان 1396 - 13:45

منابع عراقی اعلام کردند تا صبح امروز بیش از 13 میلیون زائر در مراسم زیارت اربعین شرکت کردند.

العالم - عراق

شبکه خبری العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد تا صبح امروز بیش از 13 میلیون زائر در مراسم زیارت اربعین شرکت کردند.

شیخ «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی امروز طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد در مراسم اربعین امسال بیش از ۱۳ میلیون نفر از زائران شرکت کردند.

 

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد که بخش اعظم زائران اربعین حسینی از محبان امام حسین (ع) هستند، اما افراد معدودی بین زوار هستند که سعی در انتشار فرقه‏گرایی و ترویج شعارهای سیاسی دارند.

وی خاطرنشان کرد، طبیعی است که بین میلیون‎ها زائر، افراد معدودی هم باشند که از این سیل عظیم زائران سوء استفاده و اقدام به ترویج شعارهای سیاسی و یا گفتمان تفرقه پراکنی بکنند.

همچنین «ریاض نعمه» مسئول هیأتهای عزاداری و شعائر دینی در کربلا روز گذشته اعلام کرد بیش از ده هزار موکب ( هیأت) در زیارت اربعین شرکت کردند. 

نعمه در نشست خبری در کربلا اعلام کرد بیش از ده هزار موکب (هیأت رسمی) در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برای خدمات رسانی به زائران در این استان مشارکت داشتند.

وی افزود همچنین حدود بیست موکب (هیأت) عربی و خارجی نیز در این زیارت شرکت داشتند. 

از سوی دیگر عقیل الیاسری رئیس بخش امور فکری العتبه العباسیه در این نشست خبری تأکید کرد بیش از 200 رسانه از جمله شصت رسانه خارجی از کشورهای مختلف زیارت اربعین را پوشش دادند.

اربعین حسینی ۲۰ صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ ماه صفر سال ۶۱ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند.

همچنین در این روز جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین آمده است. زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است که بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است.

پربیننده ترین خبرها