«حیدر العبادی» از نیروهای امنیتی برای تامین امنیت زوار اربعین تقدیر کرد

«حیدر العبادی» از نیروهای امنیتی برای تامین امنیت زوار اربعین تقدیر کرد
جمعه 19 آبان 1396 - 19:09

نخست وزیر عراق در پیامی از نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی به خاطر تامین امنیت زوار اربعین حسینی (ع) تقدیر کرد.

العالم - عراق

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در پیامی از نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی به خاطر تامین امنیت زوار اربعین حسینی (ع) و نهادهای مختلف که به زائرین امام حسین (ع) خدمات ارائه دادند تقدیر کرد و موفقیت طرح های امنیتی را بزرگ زرینی دانست که به پرونده پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادی مناطق اشغالی عراق افزوده می شود.      

وی از تعهد زوار به نظم و همکاری آنان و هیات های حسینی (ع) با نهادهای امنیتی و از استانداری کربلا و عتبات مقدسه به خاطر خدمات رسانی به زوار تقدیر کرد.

گفتنی است؛ وزیر کشور عراق روز جمعه در کربلا، موفقیت طرح تامین امنیت مراسم اربعین حسینی را اعلام کرد.

«قاسم الاعرجی» افزود: طرح ویژه ای که برای تامین امنیت زائران اربعین و امکان و مراکز تهیه و اجرا شده بود با موفقیت کامل پایان یافت و طی این مدت هیچگونه خلل امنیتی گزارش نشد. 

وی از هماهنگی و همکاری خیلی خوب میان نیروهای مختلف امنیتی و شهروندان عراقی در این زمینه قدردانی کرد. 

گفتنی است: بیش از 36 هزار تن از نیروهای امنیتی ارتش، پلیس و الحشد الشعبی فقط در سطح استان کربلا در تامین امنیت مراسم اربعین امسال شرکت داشتند. 

در عراق امروز جمعه مصادف با 20 صفر و اربعین حسینی است. 

پیش از مراسم امسال مسئولان سیاسی و مقامات امنیتی هشدار داده بودند که داعش پس از شکست های خفت بار در میدان نبرد در عراق و سوریه ممکن است به حرکت های بزدلانه علیه زائران اربعین دست بزند. 

پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته است اما منابع امنیتی از کشف وخنثی سازی دو برنامه حمله تروریستی به زائران خبر دادند. 

طبق آمارهای رسمی و به عنوان حداقل برآورد، نزدیک به 14 میلیون نفر از عراق، ایران و سایر کشورها در مراسم اربعین شرکت داشتند. 

پربیننده ترین خبرها