يونيسف اعلام کرد؛

اجازه استفاده از هواپیما برای امدادرسانی به مردم یمن به ما داده نشد

اجازه استفاده از هواپیما برای امدادرسانی به مردم یمن به ما داده نشد
جمعه 19 آبان 1396 - 21:53

يونيسف اعلام کرد براي اولين بار در طول تاريخ به اين نهاد اجازه داده نشد از هواپيما برای امداد رسانی به مردم يمن استفاده کند.

العالم - یمن

المیادین به نقل از دفتر منطقه ای یونیسف اعلام کرد: برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت این مؤسسه، به ما اجازه داده نشد از هواپیما برای امداد رسانی به مردم یمن استفاده کنیم.

پیش از این «مریتکسل رلانو» نماینده یونیسف در یمن در گفتگویی تلفنی با خبرنگاران در ژنو افزود: هم‌اکنون قیمت مواد سوختی به علت کمبود، 60 درصد افزایش یافته و نگرانی‌های جدی‌‌ای در خصوص شیوع بیماری دیفتری و همچنین کمبود شدید غذایی به علت بستن‌شدن فرودگاه‌ها و بنادر وجود دارد.

عربستان سه‌شنبه گذشته به بهانه شلیک موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه «ملک خالد» در ریاض همه گذرگاههای مرزی زمینی، هوایی و دریایی این کشور را بست.

یمن از سال 2014 (92) صحنه درگیری بین نیروهای انصار الله و نیروهای وفادار به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری اسبق یمن با نیروهای دولت « عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی برای کنترل این کشور فقیر بوده است.

ائتلاف نظامی تحت امر عربستان در حمایت از منصور هادی مارس 2014 (اسفند 92) حمله به یمن را آغاز کرد.

سازمان ملل متحد جنگ یمن را بحران انسانی شماره یک در جهان توصیف کرده است. بیش از هشت هزار و 650 نفر در درگیری ها کشته شده و 58 هزار و 600 نفر زخمی شده اند که بسیاری از آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

 

پربیننده ترین خبرها