سخنگوی سازمان هواپیمایی یمن:

ائتلاف سعودی همچنان مانع انجام پروازهای انسان دوستانه و مسافرتی می شود

ائتلاف سعودی همچنان مانع انجام پروازهای انسان دوستانه و مسافرتی می شود
جمعه 19 آبان 1396 - 22:36

«مازن غانم» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یمن اخبار منتشره از سوی رسانه های سعودی پیرامون پرواز مجدد خطوط هوایی یمن از فرودگاه بین المللی عدن را تکذیب کرد.

العالم - یمن

«مازن غانم» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یمن اخبار منتشره از سوی رسانه های سعودی پیرامون پرواز مجدد خطوط هوایی یمن از فرودگاه بین المللی عدن را تکذیب کرد و گفت که تمام فرودگاه های از سوی ائتلاف سعودی در برابر پروازهای انسان دوستانه و مسافرتی بسته است.   

وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد انتشار قطعنامه ای را خواستار شد که آل سعود را به بازنمودن تمام فرودگاهها و گذرگاه های زمینی و دریایی در سریع ترین زمان به منظور جلوگیری از تراژدی انسانی ملزم نماید در غیر این صورت شریک رنج و قتل غیرنظامیان یمنی است.

گفتنی است پیشتر یونیسف اعلام کرده بود: برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت این مؤسسه، به ما اجازه داده نشد از هواپیما برای امداد رسانی به مردم یمن استفاده کنیم.

«مریتکسل رلانو» نماینده یونیسف در یمن در گفتگویی تلفنی با خبرنگاران در ژنو افزود: هم‌اکنون قیمت مواد سوختی به علت کمبود، 60 درصد افزایش یافته و نگرانی‌های جدی‌‌ای در خصوص شیوع بیماری دیفتری و همچنین کمبود شدید غذایی به علت بستن‌شدن فرودگاه‌ها و بنادر وجود دارد.

عربستان سه‌شنبه گذشته به بهانه شلیک موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه «ملک خالد» در ریاض همه گذرگاههای مرزی زمینی، هوایی و دریایی این کشور را بست.

یمن از سال 2014 (92) صحنه درگیری بین نیروهای انصار الله و نیروهای وفادار به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری اسبق یمن با نیروهای دولت « عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی برای کنترل این کشور فقیر بوده است.

ائتلاف نظامی تحت امر عربستان در حمایت از منصور هادی مارس 2014 (اسفند 92) حمله به یمن را آغاز کرد.

سازمان ملل متحد جنگ یمن را بحران انسانی شماره یک در جهان توصیف کرده است. بیش از هشت هزار و 650 نفر در درگیری ها کشته شده و 58 هزار و 600 نفر زخمی شده اند که بسیاری از آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها