تلیرسون: درباره حمله موشکی به ریاض به ادله محکمه‌پسند نیاز داریم

تلیرسون: درباره حمله موشکی به ریاض به ادله محکمه‌پسند نیاز داریم
شنبه 20 آبان 1396 - 06:27

وزیر خارجه آمریکا بامداد شنبه گفت که «نیروهای خارجی» بایستی لبنان را ترک کنند. وی همچنین درباره ادعاها درباره نقش موشک‌های ایران در حمله ارتش یمن به فرودگاه ریاض هم اظهارنظر کرد.

العالم-آمریکا

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا بامداد شنبه ضمن مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، از «نیروهای خارجی» خواست لبنان را ترک کنند.

به نوشته فاکس‌نیوز، تیلرسون درباره تحولات اخیر لبنان گفت: «اوضاع را کاملاً به دقت زیر نظر داریم و از طرف‌های بیرونی می‌خواهیم وارد ماجرا نشوند

او در ادامه گفت: «نظر ما این است که هر چقدر نیروی خارجی در لبنان حضور دارد، خواه از ایران باشد یا سوریه یا هر جای دیگر، بایستی آنجا را ترک کرده و از آن خارج شوند

تیلرسون در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حمله موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به ریاض و ادعاهای عربستان درباره نقش ایران در آن هم اظهارنظر کرد.

شنبه شب هفته گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک به سمت فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض شلیک کردند.

مقام‌های عربستان سعودی مدعی شده‌اند که موشک شلیک‌شده ساخت ایران بوده و بر همین اساس تهران را به «اقدام جنگی» علیه ریاض متهم کرده‌اند.

تیلرسون در این باره گفت: «اینکه بتوانیم با برخی ادله محکمه‌پسند واقعی این موضوع را تأیید کنیم گامی سودمند برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات بعدی به ویژه در شورای امنیت خواهد بود، زیرا این اقدام مصداق نقض قطعنامه‌‌هایی از شورای امنیت سازمان ملل است که ارسال سلاح به مناطق درگیری را ممنوع می‌کنند

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها