وزارت امور خارجه یمن: ادعاهای آمریکا درباره ایران مسخره است

وزارت امور خارجه یمن: ادعاهای آمریکا درباره ایران مسخره است
شنبه 20 آبان 1396 - 09:47

وزارت امور خارجه یمن با صدور بیانیه ای ادعاهای واشنگتن را درباره دخالت ایران در حمله موشکی یمن به ریاض را مصحک دانست.

العالم - یمن

وزارت امور خارجه یمن در بیانیه خود با اشاره به هیاهوی تبلیغاتی وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا در پی اصابت یک موشک یمنی به ریاض، گفت که آمریکا فراموش کرده است که هر کشوری که هدف حمله قرار می گیرد حق دارد از خود دفاع کند؛ آمریکا در یک هم دستی آشکار و علنی با امارات و عربستان حدود هزار روز حمله و قتل و ویرانگری آنها در یمن را نادیده گرفته است.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه یمن در این بیانیه اظهارات "جفری هوگان"، از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا را درباره دخالت ایران در حمله موشکی اخیر یمن به ریاض و نیز تقویت سلاح موشکی یمن مضحک دانست به باد تمسخر گرفته و آن را تلاشی نافرجام در راستای حمله های رسانه ای و تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران و در ادامه ترفندهای این کشور برای نقض توافق هسته ای با ایران دانست.

در این بیانیه تصریح شده است که کاخ سفید و مقامات آمریکایی به هدف لغو توافق هسته ای از ابتدای اکتبر گذشته تبلیغات گسترده ای را ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند و می کوشند چنین وانمود کنند که اگر ایران توانمندی های موشکی خود را تقویت کند، آینده ای تاریک در انتظار جهان است. آنها پاسخ موشکی یمن به سالها جنایات ائتلاف سعودی را فرصت مناسبی برای حمله به ایران و تمرکز بر ترفند "ایران هراسی" یافته اند.

208

پربیننده ترین خبرها