پیشنهاد رشوه 15 میلیون دلاری برای دزدیدن گولن

پیشنهاد رشوه 15 میلیون دلاری برای دزدیدن گولن
شنبه 20 آبان 1396 - 11:51

در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، "مایکل فلین" مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ در مظان اتهام دریافت رشوه از سوی دولت ترکیه جهت دزدیدن و تحویل "فتح الله گولن" واعظ و روحانی ترکیه ای مقیام آمریکا، قرار گرفته است.

العالم - ترکیه

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) دستکم 4 نفر را در رابطه با این موضوع تحت بازجویی قرار داده است.

مایکل فلین که یک نظامی سابق و از اعضا پرنفوذ تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بود نخستین مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ بود که تنها 3 هفته پس از آغاز به کار دولت ترامپ به دلیل افشای ارتباطات پنهانی اش با سفیر روسیه در آمریکا در ایام انتخابات و پس از آن، مجبور به استعفا شد.

او نخستین مقام کابینه ترامپ بود که قربانی پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شده است و پس از او گروهی دیگر از مشاوران و افراد نزدیک به دولت ترامپ مجبور به استعفا و کناره گیری از دولت شده اند.

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، فلین در میانه های دسامبر 2016، در کلوب بیت و یکم نیویورک با نمایندگانی از دولت ترکیه ملاقات کرده بود.

 موضوع این دیدار درخواست دولت ترکیه از فلین برای ربودن فتح الله گولن از اقامتگاهش در پنسیلوانیا آمریکا و بردن او با یک جت اختصاصی به جزیره "ایمرالی" در دریای اژه بوده است.

جزیره ایمرالی محل زندان " عبدالله اوجالان" رهبر گروه پ.ک.ک است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال در این ملاقات خصوصی، نمایندگان ترکیه به فلین 59 ساله و پسر او پیشنهاد پرداخت 15 میلیون دلار پول بابت ربودن و تحویل گولن به ترکیه را داده بودند. 

بر اساس گزارش ژورنال، مقامات پلیس فدرال آمریکا هم اینک برای کسب اطلاع از چند و چون اتهام جدید فلین و ملاقات او با نمایندگان دولت ترکیه در کلوب بیست و یکم نیویورک، از 4 نفر بازجویی و تحقیق می کنند.

گفتنی است پیشتر اسنادی از لابی گری فلین برای دولت ترکیه در رسانه های آمریکا منتشر شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال 4 نفر تحت بازجویی برای این اتهام در ملاقات ماه دسامبر حاضر نبوده و از جزییات ملاقات فلین و پسرش با نمایندگان ترکیه اطلاعی ندارند. همچنین هنوز معلوم نشده که 15 میلیون دلار پول پیشنهادی ترکیه به فلین، ردوبدل شده یا نه!

وکیل فلین گزارش روز جمعه وال استرایت ژورنال را تکذیب کرده است.

 گفتنی است دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام تابستان سال گذشته در این کشور، فتح الله گولن را به رهبری این کودتا متهم کرده و از دولت آمریکا خواسته تا او را برای محاکمه به این کشور مسترد کند.

وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرده هزاران صفحه سند و مدرک درباره دست داشتن گولن  در کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه را به مقامات قضایی آمریکا تحویل داده است.

عصر ایران

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها