اتحادیه اروپا: تعاملات اقتصادی با ایران را قاطعانه ادامه می دهیم/امضای تفاهمنامه همکاری کشاورزی با ایران

اتحادیه اروپا: تعاملات اقتصادی با ایران را قاطعانه ادامه می دهیم/امضای تفاهمنامه همکاری کشاورزی با ایران
شنبه 20 آبان 1396 - 15:53

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا بر پایبندی این اتحادیه به برجام تاکید کرد و گفت: اتحادیه اروپا تعاملات اقتصادی خود با ایران را در چارچوب برجام قاطعانه ادامه می دهد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«فیل هوگان» روز شنبه در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و ایران در محل وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در توسعه همکاری ها، راهبرد ما برد - برد است.
وی افزود: تلاش داریم شراکت های جدیدی بین ایران و اروپا برقرار شود و سایر کشورها نیز همکاری خود را با ایران ادامه دهند.
وی نیز موانع بانکی و تعرفه های گمرکی را از جمله مشکلات گسترش همکاری های تجاری ایران و اتحادیه اروپا برشمرد و گفت: این اتحادیه در زمینه انتقال نوآوری و فناوری های کشاورزی محدودیتی ندارد و آماده تبادل دانش با ایران است.
کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با خاطرنشان ساخت: درخصوص زعفران ایران دیدگاه مثبتی داریم و امیدواریم هرچه سریع تر این محصول به بازارهای اتحادیه اروپا راه یابد.
هوگان با تاکید بر اینکه برای توسعه همکاری ها، باید استانداردهای یکنواخت، شفاف و ثبات در قوانین در زمینه ایمنی مواد غذایی داشته باشیم، افزود: مقدمات واردات شترمرغ و قزل آلا از ایران به اروپا فراهم شده است.
وی راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران باهدف برقرای ارتباط دیپلماتیک و ارتقای همکاری های در ایران را ضروری دانست و افزود:حمایت وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه می تواند راهگشا باشد.
به گزارش ایرنا، سند همکاری بخش خصوصی ایران و فرانسه در زمینه تولید مشترک بذر ذرت و سورگوم در حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا به امضا رسید.

پربیننده ترین خبرها