حیدرالعبادی در کربلا:

تلاش تروریست ها با شکست مواجه شده است/ انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود

تلاش تروریست ها با شکست مواجه شده است/ انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود
شنبه 20 آبان 1396 - 16:36

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج مردمی، امنیتی و ارتش نه برای مسائل سیاسی یا حزبی و پیروزی در انتخابات بلکه برای وطنشان جنگیدند.

العالم _ عراق

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در استان کربلا در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهارداشت: زیارت میلیونی اربعین امام حسین (ع) از نظر تامین امنیت و تامین خدمات به رغم تهدیدهای گسترده با موفقیت همراه بود و تلاش تروریست ها با شکست مواجه شده است.  

وی افزود: نیروهای امنیتی، امنیت زوار را تامین کرده و تلاش برای پاکسازی الجزیره و الفرات تا مرز سوریه استمرار دارد.  

نخست وزیر عراق ادامه داد: داعش را در سطح نظامی نابود می کنیم اما فکر منحرفی وجود دارد که می کوشد موجودیتش را اثبات نماید.

حیدر العبادی گفت: برخی با ایجاد رعب و وحشت میان مردم در شبکه های اجتماعی درباره انفجارهای کذایی به تروریست ها کمک می کنند که رسانه ها، فرهیختگان  و عامه مردم نسبت به آنان هوشیار باشند و برخی نیز می خواهند نیروهای امنیتی را به خاطر کوته نظری خود و تحقق دستاوردهای سیاسی شان تضعیف کنند. 

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) مناسبتی عظیم برای فعالیت های داوطلبانه است اظهارداشت: رویدادهای منطقه تنشی خطرناک است که به پیدایش گروه های تکفیری تروریستی، قتل و مهاجرت می انجامد و ما نسبت به آن هشدار می دهیم.    

حیدر العبادی یاداور شد: عراق آماده ایفای نقش در زمینه حل مشکلات در منطقه است و دارای تجربه ای است که آن را قادر می سازد منطقه را از این خطر، دور نماید.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: هر یک از کشورهای منطقه که وقتی کشور دیگری هدف می باشد گمان دارند از خطر تروریسم در امان هستند، دچار توهم شده است.

وی تصریح کرد: ما خواستار دیدار فوری سران منطقه هستیم زیرا نمی خواهیم بحران ها تکرار شده و نسل جدیدی از اندیشه تروریسم ایجاد شود.

حیدرالعبادی با اشاره به اینکه انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج مردمی، امنیتی و ارتش نه برای مسائل سیاسی یا حزبی و پیروزی در انتخابات بلکه برای وطنشان جنگیدند.  

206

پربیننده ترین خبرها