روسیه خواستار تحقیق درباره کشتار آمریکا در افغانستان شد

روسیه خواستار تحقیق درباره کشتار آمریکا در افغانستان شد
شنبه 20 آبان 1396 - 16:40

وزارت خارجه روسیه با اشاره به تحقیق سازمان ملل در خصوص کشتار غیرنظامیان افغان در حمله جنگنده های آمریکایی، اعلام کرد که این پرونده باید به طور کامل و بی طرفانه بررسی شود.

العالم ـ آسیا

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه از مقامات افغان و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا حمله هوایی آمریکا در سوم نوامبر سال جاری در ولایت «قندوز» در شمال افغانستان را به طور کامل و بی‌طرفانه بررسی کنند.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، نیروی هوایی آمریکا چندین خانه را در ولایت قندوز بمباران کرد که به «کشته شدن دستکم 10 غیرنظامی و مجروح شدن بیش از 20 غیرنظامی» دیگر منجر شد.

در این بیانیه آمده است که از مقامات افغان و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم تا بررسی کامل و بی‌طرفانه‌ای را درباره آنچه در شهرستان «چهار دره» اتفاق افتاده بود را انجام دهند.

به گزارش تسنیم، پس از انتشار خبر کشته شدن چندین غیر نظامی در شهرستان چهادره در نتیجه حمله هوایی آمریکا، فرماندهی این نیروها در افغانستان اعلام کرد که آنها درباره این موضوع تحقیق کرده‌اند ولی هیچ شواهدی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان وجود ندارد.

با این حال پس از آن نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به (یوناما) تحقیقات میدانی را در این شهرستان انجام داد و گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را تایید کرد.

یوناما اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با منابع مختلف از جمله بازماندگان حادثه، مراکز درمانی، بزرگان محلی و سایر منابع شواهد موثقی حاکی از کشته شدن غیرنظامیان در بمباران شهرستان چهاردره توسط جنگنده‌های آمریکایی به دست آمده است.

پربیننده ترین خبرها