خشم خانواده شهداي انقلاب تونس از روند دادگاه

خشم خانواده شهداي انقلاب تونس از روند دادگاه
پنج‌شنبه 24 فروردين 1391 - 05:50

جلسات محاكمه زين العابدين بن علي ديكتاتور سابق تونس و 42 متهم ديگر از جمله وزير كشور به همراه تعدادي از مسوولان امنيتي بلندپايه به خاطر قتل تظاهركنندگان در جريان انقلاب مردمي اين كشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم از تونس، وكلاي خانواده شهداي انقلاب از دادگاه خواسته اند كه براي روشن شدن ابعاد جنايت رژيم سابق به صورت جدي تر به تحقيقات ميداني در اين خصوص بپردازند.

اين وكلا تمايل برخي براي اكتفا كردن به دريافت غرامت و عدم بازخواست واقعي محكومان و در صدر آنها بن علي فراري به عربستان را محكوم كردند.

شرف الدين القليل از وكلاي خانواده شهدا و مجروحان انقلاب مردمي تونس عصر چهارشنبه در حاشيه برگزاري دادگاه ديكتاتور سابق تونس و 42 متهم ديگر به خبرنگار شبكه خبري العالم گفت: به نظر مي رسد كه انگار پرونده قضايي مربوط به كشتن و زخمي كردن تظاهركنندگان مسالمت آميز به پرونده پرداخت غرامت تبديل شده است.

وي افزود: دولت تونس بايد تلاش هاي سياسي و ديپلماتيكي را براي بازگرداندن بن علي كه به عربستان فرار كرده است، به عنوان متهم اصلي اين پرونده و ساير پرونده هاي قضايي انجام دهد.

اين درحالي است كه وكلاي متهمان تاكيد كرده اند جزئيات زيادي وجود دارد كه در مرحله تحقيقات به آن پرداخته نشده است و اين امر سوالات زيادي را در باره ماهيت اين دادگاه در اذهان ايجاد خواهد كرد.

عماد بن حليمه وكيل يكي از متهمان در حاشيه اين دادگاه به خبرنگار العالم گفت: دادگاه از نظر تعداد و تيم كاري صلاحيت رسيدگي به اين پرونده را ندارد.

وي افزود: پرونده هاي زيادي براي بررسي به دادگاه مزبور ارايه شده و اين دادگاه توان رسيدگي به آنها را ندارد.

اين درحالي است كه آثار خشم و ناراحتي در چهره خانواده شهداي انقلاب كه مقابل دادگاه حضور داشتند مشاهده مي شد.

آنها خواهان حضور در جلسات محاكمه دادگاه و جلوگيري از ضايع شدن حقوقشان و محاكمه جنايتكاران رژيم ديكتاتوري سابق هستند.

رسيدگي به پرونده قاتلان شهداي انقلاب مردمي تونس بار ديگر به تعويق افتاد تا غم و اندوه دوباره اي در دل خانواده هاي اين شهدا ايجاد كند.

-11-21:51

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها