واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در سفر به منطقه خلیج فارس

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در سفر به منطقه خلیج فارس
شنبه 20 آبان 1396 - 18:48

قاسمی به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در سفر به منطقه خلیج فارس واکنش نشان داد.

العالم ـ عراق

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در خصوص کشورمان در سفر به برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس، ضمن ابراز تاسف از این اظهارات گفت: انتظار ما از فرانسه این است که تحت تاثیر القائات و آدرس های غلط برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرند و نسبت به تحولات منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس واقع بین، منصف و دوراندیش باشد.

قاسمی افزود: رئیس جمهور فرانسه و سایر مقامات فرانسوی به خوبی می دانند طرح اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با واقعیات دهه های اخیر تحولات در منطقه خاورمیانه تطابقی ندارد؛ ما معتقدیم برخورد مسئولانه ایجاب می کند که فرانسه متحدان خود در منطقه خلیج فارس را به در پیش گرفتن سیاست ها و رویکردهای عاقلانه و به دور از احساسات متقاعد کند. 

 قاسمی تاکید کرد: بارها به مقامات فرانسوی گفته ایم که برجام قابل مذاکره نیست و اجازه داده نخواهد شد که موضوعات دیگر به آن اضافه شود؛ ضمن آنکه فرانسه نسبت به موضع قاطع کشورمان مبنی بر اینکه امور دفاعی ایران قابل مذاکره نیست هم کاملا آگاه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: گزارشات سازمان ملل متحد درخصوص عوامل بروز بحران انسانی در یمن نباید نادیده گرفته شده و در قبال جنایات جاری عربستان سعودی در یمن و بمباران دائمی مراکز و اماکن غیرنظامی و کشتار بدون توقف زنان و کودکان و بی گناهان در این کشور سکوت معناداری در پیش گرفته شود. بدون تردید، این سکوت توسط حکام سعودی به عنوان چراغ سبزی برای تداوم ارتکاب به چنین اعمال غیرانسانی تلقی می شود. انتظار می رود دولت فرانسه با اتخاذ تدابیر ملموس از جمله وادار کردن متحدان خود در منطقه به توقف فوری جنگ و خونریزی در جهت ایجاد آتش بس و برقراری صلح و ثبات در یمن قدم بردارد.

پربیننده ترین خبرها