وزیر اموراقتصادی و دارایی اعلام کرد:

ایران در صدر مبارزه با قاچاق و تخلف گمرکی در جهان

ایران در صدر مبارزه با قاچاق و تخلف گمرکی در جهان
شنبه 20 آبان 1396 - 20:47

وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بر پایه ارزیابی دفتر اطلاعات «رایلو» در سازمان جهانی گمرک، ایران 2سال در زمینه پیگیری تخلف های گمرکی اعم از قاچاق و ورود و خروج کالاهای تقلبی رتبه دوم را داشت که امسال جایگاه نخست را به دست آورد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» امروز (شنبه) پس از دیدار با «کونیو میکوریا» دبیرکل سازمان جهانی گمرک، گفت: با توجه به اشراف کامل و دسترسی آقای میکوریا به آمار و اطلاعات دیگر کشورها در زمینه گمرکی، ما برای دریافت نظر و پیشنهاد ایشان به منظور بهبود خدمات گمرکی در کشور مشتاقیم.
سازمان جهانی گمرک در رتبه‌بندی مهرماه خود، عملکرد گمرک های جهان را در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی بررسی کرده بود و ایران را پیشتاز مبارزه با مواد مخدر و دارای رتبه دوم بخش مبارزه با قاچاق کالا و تخلف ها دانسته بود.

گمرک ایران نمونه مطلوب در زمینه کشف تخلف ها

دبیرکل سازمان جهانی گمرک نیز پس از دیدار با کرباسیان، گمرک جمهوری اسلامی ایران را «نمونه مطلوب» در زمینه نوسازی، کشف تخلف ها و اجرای مقررات و استانداردهای بین المللی برشمرد و از ایران خواست در دور بعد مجمع عمومی سازمان جهانی گمرک تجربیات خود را عرضه کند.
میکوریا گفت: برآورد من این است که گمرک ایران در نوسازی، بسیار موفق بوده و این برای من خوشحال کننده است.
دبیرکل سازمان جهانی گمرک امروز (شنبه) وارد تهران شد و با «مسعود کرباسیان» رییس پیشین گمرک جمهوری اسلامی ایران که در دولت دوازدهم عهده دار وزارت امور اقتصادی و دارایی شده است، دیدار کرد.
رایزنی با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و بازدید از پیشرفت های گمرک ایران در زمینه گمرک الکترونیک و قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در برنامه سفر دوروزه وی به تهران دیده می شود.
دیگر برنامه سفر دبیر کل سازمان جهانی گمرک به تهران بازدید از دستاوردهای گمرک ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و همچنین افتتاح مرکز آموزش سگ های مخدریاب است.
پیش از این، سازمان جهانی گمرک طرح کارشناسی مجازی گمرک ایران را که در چارچوب سامانه جامع امور گمرکی اجرا شده است، به عنوان الگوی برتر به گمرک های عضو این سازمان در سراسر جهان معرفی کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها