آمار شهداي انقلاب بحرين به 80 نفر رسيد

آمار شهداي انقلاب بحرين به 80 نفر رسيد
پنج‌شنبه 24 فروردين 1391 - 10:48

با شهادت " اسماعيل حسن اسماعيل " بر اثر استنشاق گاز سمي استفاده شده توسط نيروهاي سركوبگر رژيم آل خليفه ، شمار شهداي انقلاب بحرين به 80 نفر رسيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، وزارت كشور بحرين شيوه سابق خود در به كارگيري گروه هاي شبه نظامي طائفي براي حمله به شهروندان را از سر گرفته وتحت نظارت مستقيم " عادل فليفل " افسر اطلاعاتي بدنام رژيم آل خليفه اين حملات را ساماندهي مي كند.

وي افزود : گروه هاي شبه نظامي با قمه و شمشير و سلاح هاي گرم در دست  با پشتيباني نيروهاي امنيتي به شهروندان بحريني در شماري از روستاها حمله ور شده و ده ها تن را زخمي كردند.

شاهدان عيني تاكيد كردند كه صدها تن از مزدوران و شبه نظاميان شيخ خليفه نخست وزير بحرين با قمه و چوب و باتوم شبانه به روستاها حمله كردند و ضمن شكستن شيشه مغازها به گشت زني اطراف قهوه خانه ها و رستوران ها پرداختند.

جمعيت وفاق اسلامي شاخص ترين جمعيت مخالف نظام در بحرين تاكيد كرد كه مهاجمان لباس شخصي به تن داشتند و به ساكنان روستاهاي شيعي حمله مي كردند.

جمعيت وفاق با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه نيروهاي امنيتي به وظيفه خود در متوقف كردن تجاوزات اين گروه عمل نكردند و مهاجمان را متفرق نكردند.

در اين بيانيه تاكيد شده است كه رژيم حاكم بايد با اين گروه به عنوان " شبه نظامي " برخورد كند.

اين در حالي است كه وزارت كشور با دروغ پردازي اعلام كرد كه پليس ، مهاجمان ناشناس را از ورود به روستاي النويدرات در حومه منامه بازداشتند.

اين وقايع با اعتراضات مردمي به ادامه بازداشت عبدالهادي الخواجه كه در دادگاه نظامي به حبس ابد محكوم شده است ، همراه شد.

از سوي ديگر " علي مشيمع " از مخالفان رژيم آل خليفه و فرزند شيخ حسن مشيمع مبارز نستوه بحريني و رهبر جنبش حق در مقابل سفارت آمريكا در لندن تحصن كرد و دست به اعتصاب غذا زد كه امروز پنجمين روز متوالي از اعتصاب غذاي مشيمع است.

اعتصاب غذاي مشيمع در اعتراض به حمايت آمريكا از رژيم سركوبگر آل خليفه صورت مي گيرد. وي آزادي الخواجه و پدرش شيخ حسن مشيمع را كه به بيماري سرطان دچار است و رژيم آل خليفه وي را از درمان محروم كرده است ، خواستار شد.

پليس انگليس براي پايان دادن به تحصن علي مشيمع جلوي نصب چادر براي او در مقابل سفارت آمريكا را گرفت و او را بدون هيچ امكانات گرمايي به حال خود رها كرد و همين مساله سبب شد او چندين بار به سرماخوردگي دچار شود.

در اين ميان گروهي از فعالان دفاع از حقوق بشر و شماري از شهروندان بحريني تصميم گرفتند روز پنجشنبه در تاييد و همراهي علي مشيمع در مقابل سفارت آمريكا در لندن تحصني اعتراض آميز برگزار كنند.
26


دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها