مقام اردنی خبر داد؛

توافق آمریکا، روسیه و اردن درباره ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه

توافق آمریکا، روسیه و اردن درباره ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه
يکشنبه 21 آبان 1396 - 10:18

وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی رسمی دولت اردن از توافق سه‌جانبه آمریکا، روسیه و اردن درباره ایجاد منطقه کاهش تنش موقت در جنوب سوریه خبر داد.

العالم _ اردن

«محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن گفت که کشورش، آمریکا و روسیه درباره ایجاد منطقه کاهش تنش موقت در جنوب سوریه توافق و نمایندگان سه کشور یادداشت تفاهمی را در این زمینه در امان امضا کردند.

المؤمنی با اعلام این مطلب گفت که این توافق گامی مهم در جهت تلاش‌های سه‌جانبه و مشترک برای توقف خشونت در سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای حل سیاسی و پایدار بحران سوریه است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، المومنی همچنین تصریح کرد که توافق جدید در حمایت از ترتیبات اتخاذ شده سه کشور در تاریخ 7 جولای مبنی بر حمایت از توافقنامه آتش‌بس در امتداد خط تماس توافق شده در جنوب غربی سوریه است که از 9 جولای اجرای آن آغاز شده است.

سه کشور روسیه، آمریکا و اردن ماه جولای گذشته اعلام کردند که حمایت از توافق آتش‌بس گامی در جهت کاهش دائمی تنش در جنوب سوریه، احیای ثبات و فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های انساندوستانه است.

کاخ کرملین نیز روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و روسیه در دیدار خود در حاشیه اجلاس ویتنام توافق کردند که هیچ راه‌حل نظامی در سوریه وجود ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها