نويسنده و تحليلگر سياسي سوري:

اعلام آتش بس در سوریه غرب را ناکام گذاشت

اعلام آتش بس در سوریه غرب را ناکام گذاشت
پنج‌شنبه 24 فروردين 1391 - 14:27

يک نويسنده و تحليلگر سياسي سوري ضمن درخواست از تركيه، قطر و عربستان براي پايبندي به آتش بس در سوريه و توقف حمايت از مخالفان مسلح ، گفت: ائتلاف غربي – عربي از موافقت سوريه با طرح عنان و برقراري آتش بس متعجب و ناکام شده است.

وزارت دفاع سوريه اعلام كرد كه از بامداد روز پنجشنبه عمليات نظامي را متوقف مي كند، اما آماده واكنش نشان دادن  به هر گونه فعاليت نظامي گروه هاي مسلح است.

"شريف شحاده" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم بر لزوم پايبندي همه طرف هاي درگير به آتش بس تأكيد كرد و گفت: نبايد تنها دولت سوريه را ملزم به پایبندی به آتش بس بدانیم؛ این موضوع که مورد توافق سوريه ، كوفي عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب است، بيانگر حسن نيت دمشق و پايبندي اش به همه توافقنامه ها است. 

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري افزود : تنها 20 درصد از توافق آتش بس بر عهده دولت سوريه است و بقيه به عهده ديگر طرف هاي درگير شامل گروه هاي مسلح ، قطر، تركيه و عربستان مي شود. 

شحاده با اشاره به اینکه وضعيت سوريه هم اكنون خوب است و مردم از آن راضي هستند ، گفت:كساني كه خواستار برگزاري تظاهرات مسالمت آميز هستند، بايد مجوز دولت را دريافت كنند و اين رويه در همه کشورهای جهان حاكم است؛ اين افراد بايد بدانند كه تظاهرات به معناي اغتشاش و آشوب نيست.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، اظهارات نخست وزير انگليس را دليلي بر حمايت تسليحاتي اين كشور از گروه هاي مسلح فعال در سوريه دانست و گفت:نخست وزير انگليس از طرح كوفي عنان انتقاد كرده و گفته بود كه اگر دمشق به آتش بس پايبند نباشد، دولت متبوعش حمايت از گروه هاي مسلح را افزايش خواهد داد .

وی افزود: آمريكا و اروپائي ها از موافقت سوريه با طرح عنان و آتش بس متعجب شده اند لذا هوشياري دولتمردان دمشق منجر به ناكامي و نااميدي آمريكا و اروپائي ها و برتري روسيه، چين و ايران به عنوان حاميان سوريه بر ائتلاف غربي – عربي ضد سوريه شد.

از زمان آغاز آتش بس آرامش در همه مناطق سوريه حاكم است و گزارشی در باره درگيري دریافت نشده است.

04/12-15:39

پربیننده ترین خبرها