حمایت از داعش یا مبارزه با آن؛

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش چرا به مردم بی‌گناه حمله هوایی می کند؟

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش چرا به مردم بی‌گناه حمله هوایی می کند؟
يکشنبه 21 آبان 1396 - 17:24

وزارت امور خارجه و مهاجرین سوریه با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحدنسبت به اقدامات دوگانه ائتلاف بین المللی در مبازه با داعش اعتراض کرده است.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه؛ وزارت امور خارجه و مهاجرین سوریه با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت نوشت که ادامه حملات هوایی ائتلاف بین المللی جهت ایجاد مانع در مسیر پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانانش ضد گروه تروریستی داعش نشانه نقش مشکوک و خطرناک آن برای تلاش های واقعی جهت مقابله با این گروه تکفیری است.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد دولت این کشور به بسیاری از طرفها که ادعا می کنند به حاکمیت قانون و حقوق بشر اهتمام می ورزند اما بر قتل عامهای «ائتلاف» در استانهای رقه و دیرالزور چشم پوشی می کنند، اعتراض دارد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه و مهاجرین سویه آمده است که حکومت دمشق حملات ائتلاف بین المللی و جنایات جنگی آن ضد غیرنظامیان را به شدت محکوم کرده و نسبت به  بی توجهی مدعیان قانونمداری و حقوق بشر نسبت به این جنایات در استان های رقه و دیرالزور معترض است.

این بیانیه از شورای امنیت اقدام فوری برای توقف جنایات ددمنشانه ائتلاف ضد غیرنظامیان بی گناه و جلوگیری از ارتکاب جنایات بیشتر ضد ملت سوریه و حاکمیت و یکپارچگی آن را خواستار شد.

206

پربیننده ترین خبرها