نقابی که آیفون X را فریب داد!

نقابی که آیفون X را فریب داد!
يکشنبه 21 آبان 1396 - 18:36

یک شرکت امنیتی موفق به طراحی نقابی شده که با استفاده از آن می توان قابلیت امنیتی فیس آی دی را فریب داد. این قابلیت باز کردن قفل گوشی آیفون را با نگاه کردن به آن ممکن می کند.

العالم - گوناگون

به نقل از فون آرنا، اپل در گوشی جدید آیفون ایکس قابلیت فیس آی دی یا شناسایی چهره مالک گوشی را جایگزین تاچ آی دی یا اسکنر اثر انگشت کرده است. شرکت Bkav می گوید برای اینکه نشان دهد استفاده از فیس آی دی نمی تواند امنیت کاربران آیفون را به طور کامل تامین کند، نقاب یادشده را که تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد، طراحی کرده است.

اپل قبلا مدعی شده بود فیس آی دی تا بدان حد ایمن است که شانس آنکه بتوان آن را با نمایش چهره فرد دیگری فریب داد یک در یک میلیون مورد است. اما حالا مشخص شده که این ادعا درست نیست. Bkav برای فریب هوش مصنوعی فیس آی دی اپل از مواد مختلفی در تهیه بخش های مختلف این ماسک استفاده کرده است.

به عنوان مثال، از سیلیکون برای تهیه بینی نقاب و از چاپگر سه بعدی برای تهیه بخش های دیگری از این نقاب استفاده شده است. Bkav معتقد است اتکای زیاد اپل به توانمندی های هوش مصنوعی باعث شده تا فریب فناوری فیس آی دی ممکن شود.

شرکت یادشده می گوید با استفاده از این نقاب می توان گوشی های آیفون سیاستمداران مشهور، مدیران شرکت های تجاری و ثروتمندان را هک کرد. لذا نباید تصور کرد فیس آی دی ابزار امنیتی دقیق و بدون خطایی است. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها