برگزاری راهپیمایی پرشور اربعین حسینی (ع) در قلب لندن

برگزاری راهپیمایی پرشور اربعین حسینی (ع) در قلب لندن
يکشنبه 21 آبان 1396 - 20:54

راهپیمایی پرشور اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه با حضور هزاران تن از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مرکز لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

العالم - اروپا

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت های مختلف بعدازظهر امروز (یکشنبه) پس از تجمع و برگزاری نماز جماعت در میدان 'ماربل آرچ' در قلب لندن، در خیابان های مجاور 'پارک لین' لندن راهپیمایی کردند. 

در سی وهفتمین مراسم سوگواری و راهپیمایی اربعین حسینی (ع ) در شهر لندن، شیعیان کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان، پاکستان و بحرین شرکت داشتند. 

در جریان تجمع سوگواران حسینی در میدان 'ماربل آرچ '، سخنرانان درباره اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز ابعاد مختلف این حرکت عظیم سخن گفتند. 

هیات های عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) درحالی که لباس سیاه به تن کرده بودند و پرچم های سبز و سیاه و علم و کتل های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می کردند، در قلب پایتخت انگلیس ندای الله اکبر، یاحسین، یا ابوالفضل، یا شهید و هیهات من الذّله سردادند. 

در آیین عزاداری امام حسین علیه السلام در لندن، عزاداران حسینی دست نوشته هایی علیه گروه تروریستی داعش حمل می کردند. 

سوگواران همچنین پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: 'آری به عدالت، نه به ظلم' ، 'حسین الگوی همه در هر سنی است'، 'مسلمانان متحد علیه تروریسم' و 'اسلام دین صلح است'.

در مراسم عزاداری اربعین امام حسین (ع) درلندن، به یاد پیام آور کربلا حضرت زینب سلام الله علیها هزاران زن شیعه از کشورهای مختلف جلودار این مراسم بودند. 

عزاداری اربعین حسینی در انگلیس، به عنوان بزرگترین گردهمایی اسلامی سالانه در اروپا محسوب می‌شود.

'فرانک گلی' یک کشیش مسیحی که در این مراسم شرکت کرده، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا علت حضورش را تشابه رسالت حضرت امام حسین (ع) و عیسی مسیح (ع) در مقابله با ظلم زمانه خود توصیف کرد.

وی همچنین از عدم حضور رسانه های انگلیسی همچون بی.بی.سی و اسکای نیوز در پوشش چنین گردهمایی بزرگی در لندن انتقاد کرد و گفت: انتظار دارم که در ازاء پرداخت مالیات سالیانه به دولت انگلیس بابت تماشای تلویزیون، شاهد انعکاس درست اخبار و مطابق با واقعیت ها باشم.

مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) پنجشنبه شب گذشته با حضور گسترده هموطنان ایرانی و دیگر شیعیان مقیم لندن در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد. 

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ملیت های مختلف در این مراسم معنوی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و با نوحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها