129 کشته در زلزلۀ کرمانشاه

129 کشته در زلزلۀ کرمانشاه
دوشنبه 22 آبان 1396 - 05:31

پزشکی قانونی کرمانشاه تاکنون اجساد 129 کشته زمین لرزه را تحویل گرفته است.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر، گفت: شمار مصدومان زمین لرزه نیز تاکنون  حدود 300 نفر است.

نیک کردار افزود: با توجه به اینکه عده ای زیرآوار هستند آمار کشته ها و مصدومان در ساعات آینده افزایش می یابد. معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 20 بالگرد فردا با روشن شدن هوا کار انتقال مجروحان را انجام خواهند داد.

 وی گفت:کار آوار برداری بعد از امداد و نجات ادامه می یابد و کار بازسازی مناطق آسیب دیده شروع می شود.

نیک کردار از باز بودن راه های اصلی خبر داد و گفت: راه های روستایی تا ساعت 10 صبح باز می شود. وی از همه شرکت های پیمانکاری خواست همه تجهیزات خود را بازگشایی راه ها به کار گیرند.

وی از قطع 200 مرکز موبایل بر اثر این حادثه سخن گفت و از وصل نیمی از آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد با وصل شدن 100 سایت دیگر مشکلات ارتباط تلفنی و تلفن همراه رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین گفت: فعلا برق فقط شهرستان سرپل قطع است که مقرر شد تا ساعت 10 صبح برق این منطقه برقرار شود.

وی به اسکان اضطراری مردم اشاره کرد و گفت: سرپل ذهاب و قصرشیرین منطقه گرمسیری محسوب می شود که هوا در این مناطق معتدل است اما دمای دالاهو، ثلاث باباجانی و اسلام آباد پایین و سرد هست و به پتو و چادر و تجهیزات گرمایشی نیاز است. وی گفت تاکنون 5 هزار تخته پتو میان مردم اسکان یافته توزیع شده است.

مقرر است آقای نجار رئیس شورای مدیریت بحران کشور ساعت 5 بامداد به کرمانشاه برود و از 5 شهرستان آسیب دیده بازدید کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها