دستور ویژه جهانگیری برای امدادرسانی در سه استان زلزله زده

دستور ویژه جهانگیری برای امدادرسانی در سه استان زلزله زده
دوشنبه 22 آبان 1396 - 09:27

معاون اول رییس جمهوری در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته بر ضرورت بسیج تمام امکانات این استان ها برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.

العالم ـ ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در پی وقوع زمین لرزه در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران این استان ها خواست با به کارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده از تمام ظرفیت استان ها، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.
استانداران این سه استان زلزله زده نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان خسارات وارده و روند امدادرسانی و آواربرداری به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه و ساعت 21 و 48 دقیقه، در مرز ایران و عراق رخ داد. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. 
بر اساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 207 کشته و 1700 زخمی برجای گذاشته که احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها