نوبخت در نشست علنی مجلس:

سال ۹۷ سال چانه‌زنی دستگاه‌ها برای افزایش بودجه‌شان نیست

سال ۹۷ سال چانه‌زنی دستگاه‌ها برای افزایش بودجه‌شان نیست
دوشنبه 22 آبان 1396 - 10:15

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه سال ۹۷ سال چانه‌زنی دستگاه‌ها برای بودجه گرفتن نیست، گفت: امیدواریم لایحه بودجه در زمان مقرر تقدیم مجلس شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز دوشنبه 22 آبان در نشست علنی مجلس طی ارائه توضیحاتی درباره نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد گفت: 2 وعده از سوی دولت به نمایندگان مجلس داده شده بود که اولین آن ارائه بودجه سال 97 در زمان مقرر بود.

وی ادامه داد: در این راستا از چهارشنبه گذشته پیش‌نویس این لایحه به دولت ارسال شده و از دیروز هیأت دولت بررسی این پیش‌نویس را آغاز کرده است و از آنجا که قرار است تمامی جلسات هیأت دولت معطوف به این پیش‌نویس شود امیدوارم که لایحه در زمان مقرر تقدیم مجلس شود.

نوبخت در ادامه گفت: قول دیگر ما شکل‌گیری لایحه بودجه سال 97 با اصلاحات اساسی بود که البته نیاز به آن دارد که پس از تقدیم از سوی نمایندگان مجلس تکمیل شود.

وی با اشاره به سخنان عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست علنی امروز مجلس خاطرنشان کرد: همین اشکالاتی را که ایشان مطرح کردند ما از سال 80 در مجلس عنوان می‌کردیم و مهم راه‌حل است که بودجه‌ریزی کشور را از شیوه «افزایشی» تغییر داده و بر مبنای عملکرد قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تصریح بر اینکه دولت روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را محور کار خود قرار داده است، گفت: لایحه بودجه سال 97 شامل 6 محور بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، اصلاح ردیف‌های متفرقه که کاهش دهنده شفافیت بودجه هستند، تنظیم جداول متناسب با جداول سال‌های گذشته، تمرکز زدایی از تهران در بودجه ریزی، نظام درآمد هزینه استان‌ها و مشارکت خصوصی و عمومی در طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، برنامه سال 97 را ابتدائاً احصا کرده است، اظهارداشت: شما نمایندگان باید ابتدائاً از دولت مطالبه کنید که بودجه را براساس کدام برنامه کشور نوشته‌اید.

نوبخت در توضیح گفت: مشخص است که دستگاه‌های اجرایی چه فعالیتی باید انجام دهند و قیمت آن چقدر است؛ که آنها را در هم ضرب می‌کنیم و بودجه آن دستگاه مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سال 97 سال چانه‌زنی برای بودجه گرفتن نیست، افزود: دستگاه‌ها نمی‌توانند بگویند که ما سال گذشته این مقدار بودجه داشتیم پس امسال 10 درصد بودجه ما را افزایش دهید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه ارزیابی‌ای بر عملکرد دستگاه‌ها هم انجام خواهد شد، گفت: علت اینکه بهره‌وری در کشور بالا نمی‌رود این است که دستگاه‌ها چه کار بکنند و چه کار نکنند بودجه‌شان را می‌گیرند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها