روحانی به مناطق زلزله زده سفر می کند

روحانی به مناطق زلزله زده سفر می کند
دوشنبه 22 آبان 1396 - 12:43

رئیس جمهوری به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به مناطق زلزله زده سفر می کند .

العالم ـ ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به حضور وزیران کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه اظهارداشت: رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده به این مناطق سفر خواهد کرد .
وی همچنین تاکید کرد:هیچ دستگاهی در ارسال امکانات مورد نیاز که توسط استاندار کرمانشاه اعلام می شود نباید کوتاهی کند.
رئیس جمهوری همچنین در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور تصریح کرد: دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.
در بخشی از پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: حادثۀ زلزله در سطح وسیعی از استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر همگانی و اندوه فراوان شد.

وی در این پیام افزود: از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید.
رییس جمهوری تصریح کرد: در عین حال لازم است تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، با همکاری حداکثری و در اختیار گذاردن همه امکانات موجود، نسبت به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای شب گذشته - یکشنبه - به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه و ساعت 21 و 48 دقیقه، در مرز ایران و عراق رخ داد. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. 
بر اساس آخرین آمار این زلزله در ایران تاکنون 328 کشته و 3950 زخمی برجای گذاشته که احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها