سرنوشت نامعلوم بیماران یمنی درخارج از کشور

سرنوشت نامعلوم بیماران یمنی درخارج از کشور
دوشنبه 22 آبان 1396 - 21:38

سازمان هواپیمایی مسافربری یمن اعلام کرد که درخواست های کمکی را از سوی شهروندان یمنی سرگردان در فرودگاه های خارجی دریافت کرده است.

العالمیمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از «مازن غانم» سخنگوی رسمی سازمان هواپیمایی و هواشناسی یمن گزارش داد که بیمارانی که برای درمان به خارج از یمن سفر کرده ولی به علت بالا بودن هزینه های درمانی قادر به درمان بیماری خود نبوده اند، درخواست های کمکی را به این سازمان ارائه کرده اند.

غانم افزود: برخی از بیماران یمنی نیز که قرار بود برای درمان بیماری شان به خارج از یمن بروند، همچنین به علت نبودن امکان سفر برای آنان به علت بسته بودن فرودگاه های یمن از سوی ائتلاف سعودی، درخواست کمک کرده بودند.

غانم درادامه گفت که بسیاری از بیماران به علت نبود امکان سفر به خارج و نیز کمبود دارو و محلول های پزشکی، فوت کرده اند و آن عده از بیماران هم که درخارج از کشور سرگردان شده اند، سرنوشتی نامعلوم دارند.

وی افزود: علیرغم درخواست های بین المللی برای لغو محاصره فرودگاه های یمن و پیامدهای فاجعه بار آن که جنایت جنگی محسوب می شود که عاملان آن باید براساس قانون مجازات شوند، اما فرودگاه ها و گذرگاه های زمینی و دریایی همچنان بسته است و شورای امنیت هیچ تصمیم الزام آوری برای گشایش گذرگاه های هوایی و زمینی و دریایی نگرفته است و به نظر می رسد که به اوضاع یمن که بدترین فاجعه انسانی را پشت سر می گذارد، توجهی ندارد.

سازمان هواپیمایی و هواشناسی یمن بار دیگر از شورای امنیت و سازمان ملل و سازمان های حقوقی بین المللی خواست که هرچه سریعتر برای لغو محاصره گذرگاه های یمن از جمله فرودگاه بین المللی صنعاء که شریان اساسی و دروازه اصلی ورود به یمن به شمار می رود، اقدام کنند و عاملان این وضعیت را بازخواست و مجازات کنند.

215

 

پربیننده ترین خبرها