ماجرای توپ و تَشر کی‌روش به آزمون!

ماجرای توپ و تَشر کی‌روش به آزمون!
دوشنبه 22 آبان 1396 - 22:17

کارلوس کی‌روش را بسیاری استاد مسلم کارهای روحی و روانی می‌دانند. مردی که خوب می‌داند چگونه باید شاگردانش را برای هر مسابقه و میدانی از لحاظ روحی و روانی آماده کند.

العالم _ ایران / ورزشی

 هنوز فراموش نکرده‌ایم زمانی که 4 سال قبل سرمربی کره‌ای گفت: «دوست دارم ایران جام جهانی را از تلویزیون تماشا کند!»

کارلوس کی‌روش اما بیکار ننشست. او عکس سرمربی کره‌جنوبی را در اتاق بازیکنان نصب کرد تا به ملی‌پوشان شوک بدهد. مرد پرتغالی در زمره مربیانی قرار می‌گیرد که به مسائل روحی و روانی شاگردان خود بسیار اهمیت می‌دهد. او گاهی چنان تند و خشمگین می‌شود که ۷ پرسپولیسی را از اردو اخراج می‌کند و همه تیم آرزوی دیدن لبخندش را دارند و گاهی دیگر می‌گوید، می‌خندد و سر به سر بچه‌هایش می‌گذارد.

از آن مهم‌تر حواس کارلوس کی‌روش به تک‌تک شاگردانش هست. در همین راستا شنیدیم به تازگی کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته سردار آزمون مهاجم نزول کرده روبین‌کازان را به خود بیاورد. مرد پرتغالی که خوب می‌داند 16 هفته گل نزدن در روسیه می‌تواند چقدر برای مهاجم اول تیم ملی بد باشد، حسابی به آزمون توپ و تشر زده و در اردوی اخیر به او گفته است: «خیال نکن مهاجم فیکس تیم ملی هستی! یک مقدار دیر بجنبی و حواست نباشد، مهاجمان دیگر جای تو را خواهند گرفت و...»

همان‌طور که در بازی دوستانه با پاناما مشاهده کردید، کارلوس کی‌روش از کریم انصاری‌فرد مهاجم المپیاکوس در ترکیب اصلی خود استفاده کرد و از قضا جانشین سردار آزمون هم موفق شد گل اول تیم ملی را به ثمر برساند. مشابه چنین رفتاری را چندی پیش کی‌روش با علیرضا بیرانوند انجام داده بود. گلر شماره یک تیم ملی و پرسپولیس مدتی می‌شد افت کرده بود و گل‌های بدی می‌خورد. کسی باور نمی‌کرد این همه نزول ناشی از چه چیزی باشد و مرد پرتغالی متوجه این موضوع شد.

کارلوس کی‌روش در اردوی تیم ملی علیرضا بیرانوند را نزد خود فراخواند و او را حسابی ترساند. از جایگاهش در تیم ملی گفت که ممکن است به دیگری تعارف زده شود و اینکه رقیبان بیرانوند بیکار نیستند! البته در کنار این شوک روحی و روانی مرد پرتغالی از گلر اول پرسپولیس حمایت هم کرد تا علیرضا بیرانوند به خود بیاید و دوباره اوج بگیرد.

خبرورزشی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها