وزير خارجه قطر: ايران و كشورهای عربی از طريق گفتگو مشكلات را حل كنند

وزير خارجه قطر: ايران و كشورهای عربی از طريق گفتگو مشكلات را حل كنند
سه شنبه 23 آبان 1396 - 03:18

وزیر خارجه قطر خواهان گفتگو میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران برای حل و فصل اختلافات شد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با اشاره به تنش های موجود میان تهران و ریاض خواهان حل و فصل اختلافات کشورهای عرب خلیج(فارس) با ایران از طریق گفتگو شد.
وی در گفتگو با شبکه دولتی تی آری تی ترکیه که در قطر صورت گرفته  است، اعلام کرد: باید بررسی این راه حل ها بدون دخالت در امور داخلی کشورها باشد.

وی گفت: درباره تنشی که میان تهران و ریاض وجود دارد باید بگویم که منطقه به بحران جدیدی نیاز ندارد. بحران بی اساسی را در منطقه خلیج(فارس) ایجاد کردند. بحران های مستمری وجود دارد و ایجاد بحران جدید به معنای ضربه زدن به امنیت منطقه است. هر گونه تنش میان ایران و عربستان سعودی ممکن است بحران جدیدی را آغاز کند که در کوتاه و بلند مدت به منطقه ضربه می زند.

وی افزود: ما در قطر از ابتدا موضع روشنی داشتیم و این موضع تغییر نکرده است مبنی بر این که باید مشکلات میان کشورهای عرب خلیج(فارس) با ایران از طریق گفتگو و احترام متقابل، حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها حل شود و این سیاست موضع اصولی قطر است و این سیاست ادامه خواهد یافت.

وی گفت: ما همسایه ایران هستیم و هزاران مایل با این کشور فاصله نداریم. قطر و دیگر کشورهای عرب خلیج(فارس) منافع مشترکی با ایران دارند. درست نیست که تنش و رویارویی ادامه داشته باشد. نگرانی هایی وجود دارد که باعث نگرانی کشورهای عرب خلیج(فارس) شده است و اگر ایران هم نگرانی هایی از کشورهای عرب خلیج(فارس) داشته باشد، می توان این موضوعات را در گفتگوها بررسی کرد و نباید به این موضوعات در رسانه ها پرداخته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها