سفیر آلمان: باید آمریکا را درباره برجام متقاعد کنیم/ افزایش ۲۰درصدی مبادلات تجاری ایران و آلمان

سفیر آلمان: باید آمریکا را درباره برجام متقاعد کنیم/ افزایش ۲۰درصدی مبادلات تجاری ایران و آلمان
سه شنبه 23 آبان 1396 - 07:53

سفیر آلمان در تهران با اشاره به افزایش ۲۰درصدی حجم مبادلات تهران و برلین گفت: باید کنگره آمریکا را نسبت به مزایای توافق هسته‌ای قانع کنیم.

العالم ـ اروپا

میشائیل کلور ــ برشتولد، سفیر آلمان در تهران به حجم مبادلات تجاری تهران و برلین اشاره کرد و گفت: امسال حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان به بیش از سه میلیارد یورو خواهد رسید که نرخ رشد سالانه‌ای بیشتر از 20 درصد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص واکنش و اقدامات اروپا در قبال عدم تأیید پایبندی ایران به برجام توسط دولت فعلی آمریکا خاطرنشان کرد، سران سه کشور اروپایی E3 (فرانسه، انگلستان و آلمان) در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا ترامپ، مبنی بر عدم تأیید پایبندی ایران به برجام، به‌صورت مشترک اعلامیه صریح و شفافی صادر کردند. آنان دولت آمریکا و کنگره را تشویق کرده‌اند که پیش از برداشتن قدم‌هایی که می‌تواند باعث تضعیف برجام شود، پیامد تصمیماتشان را در ارتباط با امنیت آمریکا و متحدانش بررسی کنند.

سفیر آلمان در تهران خاطرنشان کرد، وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به‌اتفاق آرا در بیانیه‌ای از ایالات متحده خواسته‌اند تا به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بماند و پیش از هر اقدامی پیامدهای امنیتی آن را برای آمریکا، شرکای خود و منطقه مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اکنون وقت آن است که هرآنچه در توان داریم به‌کار گیریم تا کنگره ایالات متحده را نسبت به مزایای توافق هسته‌ای متقاعد کنیم، با این حال، در دیپلماسی همیشه ضروری است که با همه صحبت و به همه گوش کنیم. ما همه امیدواریم که بتوانیم با همه طرفها برای مسایلی که به نگرانی‌هایمان دامن می‌زنند، راه‌ و چاره‌ای پیدا کنیم.

پربیننده ترین خبرها