بغداد از میزبانی ولیعهد سعودی معذور است

بغداد از میزبانی ولیعهد سعودی معذور است
سه شنبه 23 آبان 1396 - 09:40

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق از تصمیم این کشور برای موکول کردن استقبال از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به زمانی دیگر خبر داد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری «عربی 21»، یک منبع نزدیک به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد، با توجه به شرایط منطقه بغداد از استقبال ولیعهد سعودی معذور است.

این در حالی است که العبادی در سفر اخیرا خود به عربستان از محمد بن سلمان دعوت کرد به عراق سفر کند وقرار بود این سفر در ماه جاری میلادی صورت بگیرد.

دشواری میزبانی از بن سلمان برای عراق 

در همین حال «جاسم جعفر» نماینده پارلمان عراق گفت: رخدادهای اخیر در عربستان و منطقه و موضوع لبنان و به عبارت بهتر استعفای سعد حریری از نخست وزیری همگی باعث پیچیده شدن مسائل شد به گونه ای که برای عراق استقبال از کسی که چه بسا به دلیل مشکل بین عربستان و ایران در آینده عاملی برای زیان دیدن آن باشد، دشوار است.

این عضو ارشد حزب الدعوه عراق افزود: عراق می خواهد مستقل بماند نه جانبدار یک طرف در مقابل طرف دیگر و طبیعی است که زمان سفر ولیعهد سعودی به عراق مناسب نیست مگر پس از آنکه نتایج رخدادهای جاری منطقه روشن شود.

میزبانی از عامل تشدید مواضع علیه ایران امکان پذیر نیست

جاسم جعفر که به حیدر العبادی نزدیک است، ادامه داد: به تاخیر انداختن این سفر حتما از سوی عراق خواهد بود، زیرا نمی تواند از کسی که به دنبال شدت مواضع با ایران و حزب الله و حتی برخی طرف ها در عراق است، استقبال کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، وی توضیح داد: بن سلمان در تلاش برای سفر بین برخی کشورها است، تا روابط محکمی با آنان برقرار کرده و از آن در آینده کمک بگیرد حال آنکه شاخص های سیاسی حاکی از این است که اوضاع منطقه پیچیده است و عربستان راهبرد شدت مواضع در منطقه در قبال ایران و حزب الله را در پیش گرفته است.

این در حالی است که جاسم جعفر پیش از این اعلام کرده بود، بن سلمان در ماه نوامبر در پاسخ به دعوت حیدر العبادی  راهی عراق خواهد شد .

نکته قابل توجه اینکه در پی سفر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به بغداد و سپس دو نوبت سفر العبادی به عربستان و دیدار با ملک سلمان، روابط عراق و عربستان شاهد تکاپوی رسمی دو طرف بود.

پربیننده ترین خبرها